چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ باید از ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت به کشور جلوگیری شود و تا زمانی که کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی در بازارها موجود باشد، مردم به سمت کالاهای ایرانی نمی روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند؛ نامگذاری سال‌ توسط رهبر معظم انقلاب از آغاز زعامت ایشان تبدیل به یک سنت شده است؛ به گونه ای که ایشان متناسب با نیازها و شرایط هر سال، در پیام نوروزی خود، عنوانی برای سال‌ها مشخص می‌کنند تا توجه مسئولان و مردم را معطوف به مسائل مهم کشور جلب کند.

برای اولین بار بود که رهبر معظم انقلاب در دو سال متوالی تقریبا از یک شعار مشابه برای سال جدید استفاده کردند و این نشان از وجود دغدغه های جدی در زمینه اقتصادی دارد.

 در پیام نوروزی سال ۹۵، رهبر معظم انقلاب در پیام شان تاکید داشتند، با اقتصاد قوی تر می توان امیدوار به کاهش آسیب های اجتماعی و غول بیکاری بود.

با تحقق نپذیرفتن مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95، مقام معظم رهبری بار دیگر، سال گذشته را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کردند و در کنار اقتصاد مقاومتی، بر تولید و اشتغال نیز به طور ویژه تاکید داشتند.

با وجود آن که دو سال از شعار اقتصاد مقاومتی گذشته، اختلاف ها درباره نحوه اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد و به دلیل ملموس نبودن آثار این سیاست‌ ها، همچنان تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل تاکید شده از سوی مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم.

اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس سنت همیشگی شعار سال جاری را باری دیگر برخاسته از دغدغه همیشگی شان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده تا با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور تکانه های مثبتی را تجربه کند.

در حال حاضر بر ما وظیفه است که با لبیک گفتن به فرامین رهبری وتحقق شعار سال، نگذاریم حرف رهبرمان بر زمین بماند. یکی از اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست اقتصاد درون زای برون نگربوده که شایان توجه است.

کیفیت در تولید داخلی رعایت شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  گفت: رهبر معظم انقلاب امسال هم همانند سالهای گذشته تذکراتی در مورود مسائل اقتصادی و استفاده و حمایت از کالای ایرانی داشتند.

 وی ادامه داد: در پیام امسال رهبر معظم انقلاب این مسئولیت را گسترش دادند تا به وسیله مسئولان و مردم حلش کنند اما پیدا است ایادی که این مشکلات را خلق کردند باز هم هستند و در چهره های گوناگون کار خود را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادهای ایران اگر به درستی مدیریت شود هم در تولید و هم در کیفیت تولید در صادرات و واردات موفق خواهیم بود، گفت: همچنین اگر از تولید داخلی حمایت شود اما کیفیت تولید رعایت نشود نیز آسیب بزرگی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: کالاهای قاچاقی که به کشور می آید بار سبکی نیست که با شتر از پشت کوه وارد شود، بلکه از مجاری رسمی وارد کشور می شود.

وی افزود: همچنین اجناسی که به آنها کارت سبز می دهند در صورتی که کالای مشابه داخلی داریم، ولی آنها را به صورت رسمی وارد می کنند با این اجناس چه کنیم.

نسخه رهبری تنها راه نجات کشور است

امام جمعه موقت بیرجند هم اظهار کرد: متاسفانه به اقتصاد مقاومتی درست عمل نشده و همچنان تولید کشور بیمار است، بیکاری و عدم اشتغال در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام محمد مختاری با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند و جلوی ورود کالاهای قاچاق را بگیرد.

وی با بیان اینکه هر کاری که در کشور به تولید داخلی صدمه بزند خیانت بزرگی است، گفت: تولیدکنندگان نیز باید تلاش کنند تا کالاهای با کیفیت تولید کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تنها راه نجات کشور نسخه رهبری یعنی اقتصادمقاومتی است، افزود: امروز نیز بیش از 70 درصد اقتصاد کشور لیبرالیستی و بخشی سوسیالیستی است و تنها درصد کمی اقتصاد اسلامی است.

وی بیان کرد: تحریم ها و فشارهای اقتصادی یکی از مهم ترین امیدهای دشمنان است و تلاش می کنند ایران را تضعیف کنند.

ضرورت آگاه سازی جامعه توسط علما

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند نیز با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: همه دستگاه ها در برابر تحقق این شعار مسئول هستند.

حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی با بیان این که مردم نیز باید با خرید کالای داخلی از این شعار حمایت کنند، افزود: همچنین باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای این مهم گام برداریم.

وی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان، باعث رونق کارخانه ها و در نهایت اقتصاد داخلی می شود که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به نقش علما و روحانیت در تحقق شعار سال جاری بیان کرد: این قشر می توانند با آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در این زمینه گام بزرگی بردارند.

وی تاکید کرد: تحقق این شعار مربوط به قشر خاصی نمی شود و تمامی اقشار جامه نسبت به این مهم وظیفه دارند.

رسالت سنگین روحانیت و علما برای تحقق شعار سال

یک استاد دانشگاه هم بیان کرد: رسالت روحانیت و علما برای تحقق شعار سال سنگین است.

حجت الاسلام محمد صادقی بیان کرد: روحانیون با قشر بزرگی از جامعه در ارتباط بوده و سخنان آن ها نیز بسیار تاثیرگذار است و باید در راستای خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی کرده و مردم را نسبت به این امر تشویق و ترغیب کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به وجود کالای های خارجی در بازار بیان کرد: باید ورود این کالاها را به حداقل رسانده و از کالاهای قاچاق نیز جلوگیری شود، تا زمانی که کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی در بازارها موجود باشد، مردم به سمت کالاهای ایرانی نمی روند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha