جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
المپیاد علمی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از شرکت قریب به ۵۰۰ بانوی طلبه یزدی در نهمین دوره المپیاد علمی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: همه طلاب سطح دو راه یافته به مرحله کشوری با کسب حداقل ۷۰ امتیاز از آزمون کتبی پذیرش مقطع کارشناسی ارشد حوزه معاف می شوند.

فاطمه نظیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: المپیاد علمی حوزه های علمیه کشور در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و امسال نهمین  دوره المپیاد علمی سطح دو و پنجمین دوره سطح سه در سطح مدارس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حوزه برگزار شد.

وی افزود: در سطح دو طلاب پایه دوم تا پنجم و در سطح سه طلاب مشغول به تحصیل ورودی سال 94 به قبل مجاز به شرکت در المپیاد علمی بودند و در مجموع 467 نفر از طلاب در مرحله مدرسه ای شرکت کرده بودند که از این آمار 95 نفر در مرحله مدرسه ای به مرحله استانی راه یافتند.

معاون  آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در مقطع سطح دو 17 نفر از طلاب و در مقطع سطح سه 2نفر موفق شدند به مرحله کشوری راه یابند.

نظیر، زمان برگزاری مرحله کشوری این المپیاد را 21 اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی شهر مشهد اعلام کرد و گفت: نفرات برگزیده کشوری پایه پنجم حوزه در این المپیاد از شرکت در آزمون کتبی رشته مرتبط سطح سه (کارشناسی ارشد) معاف خواهند بود و کسب حداقل امتیاز 80 امتیاز در مرحله کشوری برای حائزین رتبه های اول تا سوم هر پایه یا رشته، الزامی است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای راه یافتگان به مرحله کشوری یادآور شد: طلابی که در مرحله کشوری المپیاد پایه پنجم پنج ساله وهفتم هفت ساله، موفق به کسب امتیاز حداقل 70 شوند، از آزمون کتبی ورودی سطح سه (کارشناسی ارشد حوزه) معاف می شوند ولی این گروه ملزم به شرکت در مصاحبه علمی و دارا بودن سایر شرایط پذیرش می باشند.

برپایه این گزارش، اهداف این المپیاد «ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در میان طلاب»، «ایجاد رقابت سازنده میان طلاب و واحدهای آموزشی»، «ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران»، «ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب» و «شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آن‌ها و طراحی برنامه‌های خاص» به شمار می رود.

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha