پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد علی برنا

حوزه/ حجت الاسلام برنا گفت: هزینه تولید در کشور بسیار گران و مرقوم به صرفه نیست از این رو باید مواد پایه و اولیه و مالیات های دولت از بخش تولید کاسته شده تا محصول تولیدی با قیمت و کیفیت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

حجت الاسلام محد علی برنا استاد حوزه و دانشگاه در گفتو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت عملی شدن شعار سال ابراز داشت: تولید داخلی باید با حمایت همه جانبه مردم و دولت همراه شود.

وی ادامه داد: هزینه تولید در کشور بسیار گران و مرقوم به صرفه نیست از این رو باید مواد پایه و اولیه و مالیات های دولت از بخش تولید کاسته شده تا محصول تولیدی با قیمت و کیفیت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تولید کالاهای داخلی و مورد نیاز مردم که قابل رقابت با صنایع خارجی باشد از جمله کار هایی است که سبب جذب حمایت مردم خواد شد.

وی تصریح کرد: حاشیه سود تولیدات داخلی بسیار زیاد بوده که باید به حد اقل ترین آن برسد از این رو دولت مالیات بخش های دانش بنیان و تولیدی را کاسته تا بهره وری بیش تری را شاهد باشیم.

حجت الاسلام برنا گفت: نهادها و ادارات دولتی از کالاهای ایرانی استفاده کرده  تا با این کار به عنوان یک الگوی مناسب در بین مردم تاثیر مطلوبی داشته و آن ها را ترغیب به خرید داخلی کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از ابعاد حمایت از تولید داخلی فرهنگ سازی در سطح جامعه از طریغ رسانه ها مخصوصا صدا و سیما است که خرید از تولیدات ایرانی در بین مردم به عنوان یک ارزش به شمار آید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: برنامه های اقتصادی دولت نسبت به تولید داخل نباید بر مبنای منافع زود گذر طراحی شود بلکه باید با ترسیم چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت با جذب سرمایه های داخلی و حمایت بانک ها از بخش خصوصی و تولید داخلی حمایت کرد.

وی در پایان افزود: ما باید با حد اقل هزینه ها حد اکثر استفاده را در بخش تولید برده نظام دارایی کشور با انطباق با واقعیت مقوم و حامی تولید کنندگان با انگیزه داخلی باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha