جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارگ

حجت الاسلام کمالی، حلم و بردباری را یکی دیگر از ویژگی های امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام موسی کمالی، در مراسمی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در جزیره خارک با تسلیت شهادت این امام همام به خصوصیت رفتاری و اخلاقی املم کاظم(ع) پرداخت و گفت: یکی از خصوصیات اخلاقی امام فرو نشاندن خشم خود بود باید از او درس بگیریم و خشم خود را کنترل نموده به هم نوعان خود مهربانی کنیم.

امام جمعه جزیره خارک، دفاع از حق مظلوم را یکی دیگر از صفات بارز امام کاظم(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: درس دیگری که از امام می آموزیم این است که این امام در مقابل ظالم می ایستاد و از حق و مظلوم دفاع می کرد و در این مبارزه نیز استقامت می نمود.

وی افزود: علت به زندان افتادن امام هم پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی بود و رضای خدا را بر رضای خود و خلق مقدم میداشت، از این رو درسی که ما باید از این امام بگیریم این است که امروز ما هم باید در مقابل ظالمان که نماد واقعی آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است بایستیم و از مظلومان عالم دفاع کنیم و به ندای ولی امرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و در این راه حق و حقیقت استقامت نماییم.

حجت الاسلام کمالی، حلم و بردباری را یکی دیگر از ویژگی های امام موسی کاظم(ع) دانست و اظهار داشت: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند . امام هفتم(ع) که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم » لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.

امام جمعه خارک، دانش، سخاوت و بخشش، عبادت و بندگی را از دیگر ویژگی های امام کاظم(ع) عنوان کرد و گفت: در میان مناقب بی شمار امام هفتم علیه السلام خلوت با معشوق و مناجات با قاضی الحاجات، درخشندگی خاصی دارد و بدین جهت آن حضرت را «عبد صالح، راهب بنی هاشم و زین المتهجدین » لقب داده اند . آن حضرت بسیاری از شب ها را تا سپیده صبح به دعا و مناجات می پرداخت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha