شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری نشست علمایی در لبنان

حوزه/ انجمن ادیان و فرهنگ ها نشستی در مؤسسه "عرفان توحیدی" لبنان برگزار کرد و در این نشست تاکید شد: مرجعیت های دینی، باید به نقش خود در توسعه برنامه های آموزش دینی که موجب عمیق شدن ارتباطات می شود، عمل کرده و بر مشترکات بین مذاهب و طایفه ها تاکید کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن ادیان و فرهنگ ها نشستی در مؤسسه "عرفان توحیدی" لبنان برگزار کرد و در این نشست پیرامون نقش مؤسسات تربیتی در تقویت امنیت و آرامش داخلی بحث و گفتگو شد.

در این نشست شیخ علی زین الدین رئیس مؤسسه عرفان، حجت الاسلام سید علی فضل الله، جوزف هاشم وزیر سابق، شیخ سامی ابوالمنی، اسقف عصام درویش، شیخ حسین شحاده، اسقف دانیال کوریه، شیخ خلدون عریمط، پدر فادی ضو حضور داشتند.

این نشست با صدور بیانیه ای بر ضرورت پایبندی مؤسسات تربیتی و اجتماعی رسالت های آسمانی به محبت، رحمت، دوستی و بخشش در روند تربیت، عدم انحراف از این رسالت و عدم قدرت طلبی گروهی بر گروه دیگر و دفاع طایفه های از یکدیگر تاکید کرد.

مرجعیت های دینی بر مشترکات بین مذاهب و طایفه ها تاکید کنند

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند: مراجع دینی، باید به نقش خود در توسعه برنامه های آموزش دینی که موجب عمیق شدن ارتباطات می شود، عمل کرده و بر مشترکات بین مذاهب و طایفه ها تاکید کنند.

در ادامه افزود: مراجع دینی باید از طریق ارزش های مشترکی که ایمان را تقویت و پیوند برادری را بین مؤمنین تحکیم می بخشد، موجب گسترش رحمت و محبت میان همگی شوند و با تعصب کورکورانه و تنفر مقابله کنند.

حاضرین در این نشست بر ضرورت شناخت مؤسسات تربیتی و دینی از یکدیگر و عمل بر اساس اصول زندگی مشترک تاکید کردند و خواستار تلاش برای به رسمیت شناختن ادیان دیگر و پایبندی به عدل بر اساس قاعده قرآنی (إعدلوا هو أقرب للتقوی) شدند.

ضرورت برگزاری نشست های علمایی از مذاهب و طایفه های مختلف

این نشست بر ضرورت گسترش نشست ها و دیدار های علمایی که بزرگان علمی، معنوی و فرهنگی از تمامی مذاهب و طایفه ها را دور هم جمع می کند، تاکید کرد و خواستار تقویت آن با نشست های مردمی درجهت رهایی آن ها از طایفه گری و فرقه گرایی و حرکت به سوی افق های محبت و گفتگو شد.

پیروان ادیان حاضر در این نشست ضمن اشاره به گفتگو میان رسالت های دینی و فرهنگ ارتباط تمدنی و انسانی، خواستار استقبال مؤسسات تربیتی و دینی از یکدیگر و استفاده از این گنج تمدنی و انسانی شدند تا بر اساس این ارزش، شادی ها و غم ها مشترک باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha