سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/حجت الاسلام و المسلمين سید صدر الدین قپانچی گفت: موفقیت عراق به خاطر فتوای حضرت آیت الله سیستانی، وفاداری ملت عراق و پدیده دینی و اربعین امام حسین (علیه السلام) بود که در جهان نظیر ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمين سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف اشاره کرد: ما بعد از گذشت پانزده سال از سقوط رژیم صدام بر موفقیت عراق در تأسیس یک نظام سیاسی که قانون اساسی آن به دست خود عراقی ها نوشته شده و حکومتی که مطابق اراده ملت است، تاکید می کنیم.

عراق در بیرون راندن تروریسم و پایان دادن به فتنه ها موفق بود

وی افزود: ملت عراق همچنین در نابودی فتنه جنگ داخلی موفق شد و در برابر تجزیه عراق ایستاد.

حجت الاسلام قپانچی ادامه داد: مردم عراق توانستند گروهک تروریستی و جنایتکار داعش را شکست داده و از خاک خود بیرون برانند و امنیت و استقرار را به کشور بازگردانند و این کشور را بعد از اینکه 15 سال کشور های عربی به آن پشت کردند، به آغوش آن بازگرداند.

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد: این موفقیت به خاطر درخشش حضرت آیت الله سیستانی، وفاداری ملت عراق و پدیده دینی و انسانی حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین امام حسین (علیه السلام) که در جهان نظیر ندارد، است.

همبستگی و اتحاد مذهبی میان شیعه و سنی در عراق برقرار است

وی ادامه داد: همبستگی و اتحاد مذهبی میان شیعه و سنی در عراق برقرار است و امروز یادی می کنیم از شهید عثمان العبیدی که تعدادی از شیعیانی که در خلال زیارت امام موسی کاظم (ع) از پل "ائمه" به پایین افتادند، نجات داد و خودش به شهادت رسید.

حجت الاسلام قپانچی یاد آور سخن آیت الله سیستانی شد که گفتند: "لاتقولوا للسنة اخواننا بل قولوا انفسنا" : به اهل سنت نگویید، برادران ما، بلکه بگویید خودمان.

وی در بخش دیگر خطبه به اظهارات منسوب به عزت الدوری معاون صدام اشاره کرد و گفت: این نشانگر جوشش کینه بعثی ها نسبت به مردم عراق به ویژه مجلس اعلا و جنبش بدر است، به گونه ای که این دو را دشمن بعث شمرده و از عربستان سعودی برای جنگ علیه عراق و بازگشت بعث طلب حمایت کرده است.

تهدید سوریه، زیر پا گذاشتن قانون بین المللی است

حجت الاسلام قپانچی تهدید سوریه از سوی آمریکا را رد کرد و آن را زیر پا گذاشتن قانون بین المللی و موجب بحرانی شدن منطقه و جهان دانست.

وی هرگونه تجاوز به سوریه را محکوم و بمباران فرودگاه تیفور در حمص از سوی رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت چند تن شد، تقبیح کرد.

امام جمعه نجف اشرف در پایان خطبه سیاسی تصریح کرد: موشک های یمنی که مقر وزارت دفاع عربستان سعودی را در ریاض می کوبد، لذا عربستان با توجه به این مسئله باید عاقلانه رفتار کند و بحران جنگ یمن را حل و فصل کند.

وی فاجعه کشتار 150 کودک افغانی که در حال تلاوت قرآن بودند را محکوم کرد.

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی از ملت عراق و موکب های حسینی، آستان مقدس کاظمین و دستگاه امنیتی به خاطر موفقیت در برگزاری مراسم شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) تشکر و قدرانی و اشاره کرد: علی رغم حضور پنچ میلیون و ششصت هزار نفر زائر در عزاداری امام کاظم (ع)، بحمد الله هیچگونه مشکل امنتی بوجود نیامد.

وی مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و ظهور رحمت بزرگ الهی بر بندگان از طریق بعثت، تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha