پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش معاونان تبلیغ حوزه های علمیه کشور در بابلسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست ماهانه معاونان تبلیغ شهرستان ها از برگزاری همایش معاونان تبلیغ حوزه های علمیه کشور به میزبانی مازندران خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این گردهمایی سه روزه از پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت در بابلسر برگزار خواهد شد، افزود: این نخستین گردهمایی معاونان تبلیغ سراسر کشور است که در خارج از قم برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در این گردهمایی سه روزه مهم ترین مسائل تبلیغی کشور با حضور کارشناسان و معاونان تبلیغ استان ها مورد بررسی و ارزیابی قرارمی گیرد، خاطرنشان کرد: راهکارهای لازم به منظور تقویت برنامه های تبلیغی در استان ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر کشور با برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی مواجه است، بیان داشت: برای کاهش و رفع این آسیب های خطرناک نیازمند یک نقشه راه و همچنین هدفگذاری مشخص هستیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در این گردهمایی راهکارهای لازم به منظور کاربردی کردن و به روز رسانی تبلیغ دین مورد توجه قرار خواهد گرفت، افزود: بررسی طرح حبل المتین، بینات و امین نیز از جمله محورهای قابل بررسی در این همایش سه روزه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علاوه بر این هر یک از معاونان تبلیغ گزارشی از آخرین وضعیت تبلیغی مناطق و استان های خود ارائه خواهند داد، بیان داشت: این گردهمایی فرصت بسیار مناسبی برای بررسی دقیق آسیب های فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کشور و تصمیم گیری برای رفع این آسیب ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رسالت حفظ و گسترش دین در جامعه بر عهده روحانیت است، تصریح کرد: روحانیت همواره دغدغه دفاع از دین داشته و در این مسیر نیز خالصانه و صادقانه گام برداشته است.

حجت الاسلام صادقی از روحانیت به عنوان قشر معنویت افزای جامعه یاد کرد و با بیان این که آشنایی با علوم جدید و بهره برداری از ظرفیت های علوم جدید در تبلیغ دین، می تواند در ترویج دین اثرگذار تر باشد، افزود: با توجه به گسترش روزافزون علم و تکنولوژی، به روز کردن اطلاعات و آموخته های روحانیت امری ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد کرده و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه‌های تبلیغ در فضای مجازی شود، چرا که اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین‌‌المللی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با تحمل سختی ها و مشکلات همواره مبلغ دین بوده و برای انجام این رسالت دینی و الهی بدون هیچ چشم داشتی تلاش کرده اند و تأثیرگذار بوده اند، خاطرنشان کرد: هیچ رسانه‌ای به اندازه روحانیت اثرگذار نیست و باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین و کاهش آسیب های اجتماعی بخوبی استفاده کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha