پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آثار مسیر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا

حوزه/ مرکز پژوهش ها و تحقیقات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی اعلام کرد: به برخی آثار مربوط به مسیر سفر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا دست یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مرکز پژوهش ها و تحقیقات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی اعلام کرد: به برخی آثار مربوط به مسیر سفر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا دست یافته است.

عبدالامیر قریشی مدیر مرکز کربلا در این زمینه گفت: کمیته ناظر بر این پروژه منزل های مسیر امام حسین علیه السلام را بررسی کرده و در این زمینه به برخی آثار و نشانه ها دست یافته که این مسیر را به صورت دقیق تر مشخص می کند.

وی افزود: تحقیقات ما در مناطق صحرایی بر اساس روش های علمی همچنان ادامه دارد و توانسته ایم به عنوان مثال منطقه الرهیمة در راه نجف اشرف به سوی کربلا را به عنوان یکی از این منازل شناسایی کنیم.

قریشی گفت: نتایجی که در جریان این پروژه تحقیقاتی به دست می آید به عنوان بخشی از دانشنامه بزرگ کربلا از سوی مرکز تحقیقات کربلا چاپ و منتشر خواهد شد.

وی افزود: ما در حال بررسی و کاوش در منازل مسیر حرکت امام حسین(ع) از مکه تا کربلا در مرزهای عراق هستیم و هدف ما بیان اختلاف جایگاه و نام این منزل ها و همچنین یافتن منزل های جدید هستیم که برای اولین بار کشف می شود و همچنین معرفی منازلی که تا کنون در منابع تاریخی ذکر نشده است.

قریشی ادامه داد: این منازل می تواند زیارتگاهی برای زائران و بازدیدکنندگان و اطلاع آنها از جزئیات این سفر بزرگ امام حسین(ع) باشد.

آثار مسیر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا

آثار مسیر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا

آثار مسیر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا

آثار مسیر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha