پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در ایلینویز، «ساعات باز» برای حضور غیرمسلمانان در نظر می گیرد

حوزه/به گفته مدیر کمیته روابط مدنی مسجد دهکده لیبرتی ویل در ایلینویز، در مراسم «ساعات باز» که قرار است حداقل ماهی دو بار برگزار شود و در طول سال ادامه داشته باشد، از حضور همسایگان غیرمسلمان در مسجد استقبال خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسجد دهکده لیبرتی ویل در ایالت ایلینویز در آمریکا به منظور ارتقاء روابط میان ادیانی با همسایگان و غیرمسلمانان، مراسم «ساعات باز» برگزار می کند. «ساعات باز» بر خلاف «روز درهای باز» قرار است به صورت ادامه دار و در طول سال انجام گیرد.

در این مراسم از غیرمسلمانان دعوت شده تا با بازدید از این مرکز اسلامی، اطلاعات عمومی شان درباره اسلام را افزایش داده، درک بهتری از شریعت اسلامی کسب کنند، در جلسات مباحثه رودر رو با مسلمانان شرکت داشته و از مزایای تور بازدید از مسجد نیز بهره مند شوند.

دکتر ایمان ندیم، مدیر کمیته روابط مدنی در شورای بنیاد اسلامی این شهر  گفت: مسجد ما فعالیت خود را ازسال 2004 آغاز کرده و هر ماه یا ماهی دوبار جلساتی در روزهای یکشنبه برای ایجاد رابطه با مردم برگزار می کند.

ندیم گفت: هر چند این تلاش کوچکی است اما فلسفه کار این است که  بیشتر راجع به یکدیگر بدانیم و همدیگر را بهتر بشناسیم. ما سعی داریم رابطه ای طولانی و همیشگی با همسایگان غیرمسلمان داشته باشیم.

این مدیر مرکز اسلام در ادامه با تاکید برنیاز  به چنین برنامه هایی افزود: هدف این است که مردم را با اطلاعات لازم برای برطرف کردن سوءتعبیرهای غلط مجهز کنیم. همسایگان ما تصور می کنند مسجد مخصوص مسلمانان است و پا به اینجا نمی گذارند. آن ها تصور می کنند مسجد فقط از اعضای مسلمان استقبال می کنند.

در ادامه به گفته وی، قرار نیست مسجد روزی را به عنوان «روز درهای باز» در نظر بگیرد، بلکه روز «ساعات باز» خواهد داشت زیرا هدف این  است که برگزاری این آن به صورت دائمی انجام بگیرند و پایانی برای آنها نباشد. در نتیجه بازدیدکنندگان هر ماه در مسجد حضور داشته و انتظار می رود تعداد آن ها افزایش یابد.

در این رابطه برنامه «ساعات باز» مسجد برای بعداز ظهر روزهایی چون 29 آوریل، 6 می، 24 ژوئن، 15و 19 ژولای، 12 و 26 آگوست، 16 و 30 سپتامبر، 14 و 28 اکتبر، 11 و 25 نوامبر و 16 دسامبر اعلام گردید.

گفتنی  است براساس آخرین آمارهای انجمن پیو در سال 2014، جامعه مسلمانان 1% جمعیت ایالت ایلینویز را به خود اختصاص می دهند. یک گزارش سال 2012 هافینگتون پست نیز اعلام کرد که ایالت ایلینویز بالاترین رقم مسلمانان را در میان ایالات آمریکا به خود اختصاص داده و از هر 100 هزار نفر شهروندان این ایالت، 2800 نفر مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha