چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ رونمایی از اثر علمی روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد

حوزه/ کتاب «حکم اقتداء به غیرامامی در نماز جماعت»، اثر شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون «سید محمد مهدی هاشمی نژاد» رونمایی گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از کتاب «حکم اقتداء به غیرامامی در نماز جماعت»، اثر شهید مدافع حرم «سید محمد مهدی هاشمی نژاد»، با حضور اساتید، طلاب و کارکنان مجتمع آموزش عالی فقه، همرزمان و خانواده این شهید والامقام در سالن شهید مطهری این مجتمع برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، در این مراسم، با اشاره به تجمیع جهاد و اجتهاد در شخصیت این شهید، اظهار کرد: اگر مداد علما به علت تربیت مجاهدان و شهادت پروری دارای افضلیت بر خون شهدا است، شهید هاشمی نژاد با عمل و خون خود، عنوان تربیت مجاهد و شهید پروری را در کارنامه خود ثبت نمود.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، نقش خانواده در تربیت شهدا را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: تنها با همراهی، کمک و رنج  پدر و مادر و همسر شهداست که شهید می تواند با فراغ خاطر به انجام وظیفه الهی خود پرداخته و آن را شایسته و بایسته و به بهترین شکل به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون در غرب آسیا اتفاق افتاده و به دست تقدیر الهی و تدبیر مقام معظم رهبری با حضور جوانان و مجاهدانی از بلاد مختلف همراه شده است، باید تمرین و آماده سازی برای زمان ظهور پنداشته گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا خراسانی نژاد نیز با اشاره به اعزام های متعدد این شهید به منطقه، اظهار داشت: این شهید از زمان تأسیس فاطمیون اعزام های متعددی به سوریه داشته و از ارکان شکل گیری این گروه مجاهد به شمار می آمدند.

معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به عنوان قاضی القضاه این شهید در لشکر فاطمیون، بیان کرد: شهید هاشمی نژاد، با توجه به سطح علمی که دارا بودند، در بالاترین مرجع قضایی و صادرکننده احکام این لشکر قرار داشته و دارای مسئولیت های متعددی در میان آنها بودند که نشان از اعتماد کامل فرماندهان ارشد وقت فاطمیون به ایشان دارد.

وی تأکید نمود: از آن رو که ایشان پایان نامه سطح 3(کارشناسی ارشد) خود  را با عنوان «حکم اقتداء به غیرامامی در نماز جماعت» دفاع نمودند، مجتمع آموزش عالی فقه بر آن شد تا با تبدیل آن به کتاب و برگزاری مراسم رونمایی از این اثر، گامی هرچند کوچک در راه ارج نهادن به مقام شامخ شهید و شهادت و معرفی آن به جامعه برداشته باشد.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ابراز کرد: شهید هاشمی نژاد، بر افضلیت مداد علماء بر دماء شهدا اکتفاء نکردند و هر دو ویژگی را در خود جمع کردند و با خون خود، مهر تأییدی بر کارایی مداد خود زدند.

همرزم شهید در سوریه ادامه داد: بنده در سال 1393برای نخستین بار شهید را در کنار ابوحامد، فرمانده شهید فاطمیون مشاهده کردم و این جملات را از ایشان شنیدم که فاطمیون، لشکر فراملیتی و ولایت مدار است و آرزوی ما آن است که به جایگاهی برسد که ندای مظلومین را در هر کجای دنیا لبیک گوید.

وی، با اشاره به حضور خانواده و مادر شهید در مراسم، اظهار کرد: مادر شهید برای بنده نقل کرد که هنگام شیرخوارگی محمد مهدی، به بیماری سختی دچار گشت به گونه ای که اطباء از مداوای او ناامید گشتند. فرزندم را در بغل گرفته و به حرم مطهر امام رضا(ع) رفته و شفای طفلم را از حضرت خواستم. در همان حال احساس کردم که بچه دامان من جان داد و من از شدت ناراحتی از هوش رفتم. پس از مدتی، با پرهای چوب غبارروبی یکی از خادمان به هوش آمدم در حالی که می گفت: «بلند شو که بچه شما شفا گرفت».

استاد حجت الاسلام والمسلمین مدقق، سخنران دیگر این مراسم، با تأکید بر تلاش علمی مضاعف این شهید با ورود به صحنه نبرد سوریه، عنوان نمود: با وجود این که شهید والامقام به جهت حضور در جبهه های نبرد، مشغله بسیاری در زمان تألیف پایان نامه داشتند، اما این پایان نامه به نظر من که سالیانی را در تدریس سپری کردم، پایان نامه ای با بنیه علمی عالی و کم زحمت برای بنده بود.

استاد راهنمای پایان نامه شهید، با توجه به تکلیف مداری شهید، ادامه داد: شهید، در اعزام نخست خود به سوریه به بنده اذعان کردند که با وجود آن که می دانم تکلیف برای من تمام و کامل است، اما می خواهم خود از نزدیک با دیدن و حس کردن فضای کنونی سوریه، پی به تکلیف خود در این زمانه برم که پس از بازگشت از سفر تأکید داشتند که اکنون با همه وجود خود احساس تکلیف می کنم و معتقدم که "خداوند برای من سرنوشت دیگری را رقم زده است".

گفتنی است که شهید هاشمی نژاد در سال 1360، در خانواده روحانی در مشهد مقدس به دنیا آمدند و در سنین نوجوانی با ورود به حوزه، مقاطع تحصیلی خود را با جدیت پشت سر گذاشتند و در سال 1394 توانستند سطح 3 رشته فقه عبادی مجتمع آموزش عالی فقه را با پایان نامه «حکم اقتداء به غیرامامی در نماز جماعت» و با نمره عالی پشت سر بگذارند.

یادآور می شود: در انتهای این مراسم، کتاب «حکم اقتداء به غیرامامی در نماز جماعت» اثر شهید هاشمی نژاد به دستان مادر و همسر شهید رونمایی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha