جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: الحق و الانصاف که باید روز میلاد امام حسین(ع) به نام سپاه پاسداران نامگذاری می شد، چرا که به گفته امام خمینی(ره) «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز ( 31 فروردین ) نماز جمعه تهران با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: الحق و الانصاف که باید روز میلاد امام حسین(ع) به نام سپاه پاسداران نامگذاری می شد، چرا که به گفته امام خمینی(ره) «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

وی در ادامه با مهم خواندن مساله « نفوذ» اظهار کرد: روش هایی که دشمن در جنگ با ما به کار می برد، بحث نفوذ است، چرا که نفاق اسلام را به مصیبت هایی مبتلا کرده به این زودی ها از آن خلاص نمی شویم. پس باید آنهایی که دل در گرو دشمنان دارند، اما دم از خدمت می زنند را بشناسیم. کسانی هم هستند که به عنوان مشاور یا دوست یک مسئولی در گوش او مناسباتی را بیان می‌کنند که او را به خطا بکشاند و این همان نفوذ است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در مورد نوسانات ارزی کار نفوذی ها را شاهد بودیم، گفت: در سال ۷۸، ۸۸ و دی ماه و اسفندماه سال گذشته دشمنان به دنبال ناامنی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بودند و باید مردم و مسئولان هوشیار باشند و سربازان گمنام امام زمان(عج) هم باید نه تنها رصد کنند که تهاجمی عمل کنند تا بیگانگان را مشغول سازند تا به فکر آسیب زدن به کشور ما نباشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهان سلطه هیچ حد و مرزی ندارد و منطقش زور است، افزود: در برابر کسی که چنین منطقی دارد باید زور را نشان داد. باید به آمریکا گفت از عصبانیتت بمیر که محور مقاومت همه اهداف شما را به شکست کشاند و حالا چند موشک به سوریه انداختید که بگوید ما هم هستیم، اما هیچ فایده ای برایتان نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ترامپ می خواهد اولین تیر را به قبله نخستین مسلمانان یعنی مسجد الاقصی بزند، گفت: دیدیم که در ماجرای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی همه فلسطینیان به پا خاستند و ما به آنان می گوییم که در مقاومت خود پایدار باشید و شما جام پیروزی را سر خواهید کشید و به گفته رهبر معظم انقلاب در مسجد الاقصی بدون حضور صهیونیست ها، نماز خواهیم خواند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  اینکه کسانی که در زندگی حساب و کتاب ندارند و هرچه به ذهنشان آمد می گویند، تقوایشان ضعیف است، افزود: مومن زبانش وِل نیست. با زبانش مردم و خانواده اش را نمی رنجاند. مومن چشمش وِل نیست. این زبان و چشم دو بخش مهم برای مومن است تا فکر کند و بعد به زبان بیاورد چرا که اگر زبان درست شد، دل هم درست می‌شود.

وی بیان داشت: مواظب باشید با زبان تان آتش به پا نکنید. در ماه شعبان تصمیم بگیریم دروغ نگوییم، شایعات را گسترش ندهیم و نیش زبان را در مورد همه کس کنار بگذاریم. به بانوان نیز همین قدر کافی است که تذکر بدهید چون آنان خدا را دوست دارند و نمی خواهند خدا را ناراضی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه یکی از شگفتی های عالم که همه آرزوی دیدنش را داریم جمال امام زمان (ع) است، گفت: ما اگر پاکدامن باشیم خدا چنین شگفتی در عالم را به ما عرضه می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گناه موجب گرفتاری و تنگی معیشت می شود، یادآور شد: گناه نکبت است و مقابل آن تقوا است که جلوی نفوذ گناه را می گیرد. کسانی که کافرند اگر تمام عمر خدمت به فقرا کنند، اما اعتقاد به خدا، امامت و تداوم آن نداشته باشند، خدا از آنان قبول نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: دانشجویان و برادران عزیز طلبه حواسشان باشد که علم تنها و بدون تقوا کمکی نمی کند و با تاریک شدن دل، علم هم تاریک می‌شود و عالمی که تقوا نداشته باشد، علمش جامعه را بدبو می کند.

وی در پایان سخنان خود به دیدارهایی که با جانبازان داشته است اشاره کرد و گفت: در دیدارهایی که با جانبازان داشته ایم چیزهایی که به ضرر مسئولین است، نمی گویم، اما این بزرگواران می گویند برای مناطقی که ما در آن جنگیدیم فضایی ایجاد کرده اند تا بازدید از آن صورت بگیرد، اما آیا ما در حد یک زمین نیستیم که به دیدار ما هم بیایند؟ این حرف حقی است. باید همواره قدردان ایثار و از خودگذشتگی آنان باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha