جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد امام تهران وارد فهرست فوق العاده ترین آثار معماری کتاب گردشگری شد

حوزه/ در کتاب گردشگری اخیر که توسط انتشارات سیاره تنها، بزرگترین راهنمای گردشگری جهان منتشر شد، نام مسجد امام خمینی تهران در فهرست کوتاه فوق العاده ترین اماکن تاریخی با عالی ترین ساختار معماری در جهان قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از express، بزرگترین راهنمای گردشگری جهان، نام مسجد امام در تهران را در فهرست کوتاه فوق العاده ترین اماکن تاریخی با عالی ترین ساختار معماری در جهان قرار داد.

انتشارات سیاره تنها در کتاب جدیدی که منتشر کرده، فهرستی از فوق العاده ترین آثار معماری جهان را ارائه داده است. در حالی که در این فهرست بیش از 120 ساختار ابتکاری و بسیار زیبا به چشم می خورد، ایمیل های آن لاین ارسالی از طرف این سازمان به سرتاسر جهان شامل چند ساختمان معماری استثنایی می باشد. در میان آن ها نام و تصویر مسجد امام تهران به چشم می خورد. انتشارات «سیاره تنها» این چند ساختار معماری انگشت شمار را به عنوان برترین های معماری معرفی کرده است.

در توضیحاتی که درباره مسجد امام در تهران نوشته شده است، این مسجد باستانی آبی رنگ با ساختمان زیبا و منحصر به فرد، به سبب «تناسب و قرینه فوق العاده» مورد تحسین قرار گرفته است.

گفتنی است سازمان انتشارات «سیاره تنها»  به معنای سیاره تنها، بزرگترین انتشارات کتاب های راهنمای سفر در دنیاست که کتاب های آن بین افراد اهل سفر بیشترین طرفداران را در دنیا دارد.  کتاب های این انتشارات، آنقدر در میان گردشگران محبوب است که با سفر به هر جای دنیا عده ای را می بینید که سرشان در این کتاب است و دنبال جواب سوالات خود در آن می گردند. این انتشارات که تا سال 2004 بیش از 650 عنوان کتاب در 118 کشور جهان منتشر کرده بود، در سال 2011، 120 میلیون جلد از کتاب هایش را به فروش رساند.

آشنایی با مسجد امام خمینی

مسجد امام خمینی تهران از مساجد بزرگ و قدیمی که در بازار شهر تهران است. این بنا در دوره قاجاریه و به دستور فتحعلی‌شاه قاجار ساخته شده و توسط ناصرالدین شاه قاجار تکمیل شده است. از دوره قاجار تا انقلاب اسلامی، این مسجد در اختیار امام جمعه هر دوره قرار داشته است و نماز جمعه در آنجا برگزار می‌شده است. نام مسجد تا سال‌های قبل انقلاب ۱۳۵۷ش، مسجد شاه بود و مراسم‌های مهم در آن برگزار می‌شد. مجالس ترحیم میرزای شیرازی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله بروجردی در این مسجد برگزار شد. همچنین علی رزم‌آرا، نخست‌وزیر وقت ایران در سال ۱۳۲۹ش در مسجدِشاه به ضرب گلوله یکی از اعضای فدائیان اسلام کشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha