پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسلام هراسی در تورنتو افزایش ۹۱ درصدی داشته است

حوزه/ یک گزارش اخیر منتشر شده توسط پلیس منطقه ای تورنتو نشان می دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان این کشور افزایش ۹۱ درصدی داشته است و بیش از ۱۵۸ مورد برخورد اسلام هراسی علیه مسلمانان به اداره پلیس گزارش شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک گزارش اخیر نشان می دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در منطقه تورنتو کانادا، افزایش 91 درصدی داشته است. براساس گزارش پلیس منطقه پیل در تورنتو، که روز پنج شنبه منتشر شد، 158 مورد جرایم نفرت محوردر سال 2017 به اداره پلیس گزارش شده که تعداد این نوع جرایم در سال پیش تنها 59 مورد بوده اند. در این گزارش همچنین آمده است که اکثریت این جرایم، یعنی 106 مورد از آن ها خسارت به املاک خصوصی از جمله شعارنویسی دیواری در مساجد و مراکز اسلامی و ساختمان های خصوصی بوده اند.

گفتنی است در ماه گذشته پلیس این منطقه شاهد حوادث اسلام هراسی قابل توجهی بوده است که در چند مورد آن ها یک زن نژادپرست، صفحات قرآن را پاره کرده و ضمن فیلم برداری از کار خود، روبروی مراکز اسلامی بیانیه های اهانت آمیزی علیه اسلام و مسلمانان ارائه داده است. پلیس مدعی است که وی به همراه همدستش عامل تقریبا 60% این جرایم هستند.

در این میان فراس اسماعیل، سخنگوی اداره همبستگی، تنوع و برابری در پلیس گفت: این آمار زیاد هم حیرت انگیز نیستند. اعداد و ارقام در واقع انعکاسی از آن چیزی هستند که هر روز در جامعه شاهد آن هستیم.

وی در ادامه افزود: بیداری اجتماعی دلیل دیگری بود که باعث شد مسلمانان احساس قدرت کنند و جلو بیایند و حوادثی را که برای آن ها رخ داده به پلیس گزارش دهند.

این بازرس مسلمان اداره پلیس بر این باور است افزایشی که در جرایم اسلام هراسی دیده می شود تا حد زیادی به دلیل آموزش های نیروهای پلیس می باشد و در واقع اکنون ماموران اداره پلیس می توانند فرق جرایم نفرت محور را از جرایم معمولی تشخیص دهند.

اسماعیل افزود: این در واقع قدمی در راستای مثبت است. ما باید حقیقت را بدانیم و واقف باشیم که با چه شرایطی روبرو هستیم و اینکه چگونه می توانیم به مردم اطمینان دهیم که جامعه امن است و آن ها در امن و امان به سر می برند. در این میان افزایش جنبش های راست افراطی چه در فضای بین المللی و چه در کانادا نیز نقش قابل توجهی در این مسئله ایفاء می کند.

گفتنی است تورنتو در سال اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در جرایم نفرت محور و نژادپرستی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha