پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه به تبریز سفر می کند و در این بین ائمه جمعه استان مطالباتی دارند که از جمله آنها می توان به لزوم حمایت واقعی از کالای ایرانی، تلاش برای کاهش تورم و بیکاری، وضعیت پروژه های نیمه کاره و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، استان آذربایجان شرقی، روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت ماه هفته جاری، میزبان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و هیات وزیران است.

رئیس جمهور در این سفر، رخداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ را با حضور ۴۰ وزیر و سفیر از کشورهای اسلامی افتتاح می کند.

در مراسم رسمی افتتاح تبریز پایتخت نمونه گردشگری کشورهای اسلامی، از ۲۱ وزیر از کشورهای اسلامی، ۱۹ سفیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان عضو کمیسیون گردشگری مجلس، مقامات استانی و کشوری و هیات کابینه رئیس جمهور‌ دعوت شده است.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اولین برنامه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی است، همچنین رئیس جمهور از ساعت 8:30 دقیقه روز سه شنبه در ورزشگاه تختی تبریز با مردم سخن می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در این سفر دو روزه نشستی نیز با برگزیدگان استان آذربایجان شرقی خواهد داشت که برخی از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه نیز حضور خواهند داشت.

اما در این بین، برخی از ائمه جمعه شهرستان های استان آذربایجان شرقی مطالباتی از رئیس جمهور دارند.

روحانیون مشکلات را به گوش دولت برسانند/ انتقاد از وضعیت پروژه های نیمه کاره در مرند

امام جمعه مرند به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی اشاره و ابراز امیداری کرد: سفر رئیس جمهور به این استان موجب خیر و برکات باشد و حل مشکلات مردم و این استان در اولویت برنامه ها  قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده تاکید کرد: روحانیون و طلاب می توانند مشکلات و معضلات شهری و استانی را به هر نحوی به گوش رئیس جمهور برسانند که این امر می تواند در رساندن مشکلات به گوش دولت بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: گفته می شود در این سفر، وزیر علوم در شهرستان مرند حضور پیدا خواهد کرد که امیدوارم شاهد سفر وزرای دیگر به این شهرستان باشیم.

امام جمعه مرند همچنین با انتقاد از وضعیت پروژه های نیمه کاره در مرند تصریح کرد: سالیانه خسارت های میلیاردی بابت برخی پروژه های نیمه کاره و پروژه های دارای مشکل به عنوان جریمه از سوی شهرداری مرند پرداخت می شود.

انتقاد از وعده محقق نشده

امام جمعه اهر نیز با اشاره به مشکلات جاده اهر- تبریز گفت: اینجانب 21 سال است در اهر مشغول خدمتگزاری در سمت امام جمعه شهرستان هستم و مشکل جاده اهر- تبریز وجود داشته و با وجود پیگیری‌های لازم تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌ زاده افزود: بزرگراه تبریز- اهر که ۲۰ سال در راه است با وجود اینکه رئیس جمهور در سفر سال گذشته به استان آذربایجان ‌شرقی اتمام  این بزرگراه را اعلام کرده بود اما متأسفانه این پروژه مهم و حیاتی منطقه ارسباران و شمال‌ شرق استان به بهره‌ برداری نرسید و وعده رئیس جمهور در 5 سال اول دولت تدبیر و امید محقق نشد.

مسئولین برای کاهش تورم تلاش کنند

امام جمعه شبستر نیز  با تاکید بر ضرورت حل مشکلات مردم و بیان منویات مقام معظم رهبری در این خصوص خاطرنشان کرد: مسئولین باید به فکر حل مشکلات مردم بوده و در جهت کاهش تورم و عمران و آبادانی کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام علی محمدزاده با اشاره به توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلام عنوان کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی و فاصله انداختن بین دولت و ملت، در صدد هستند که بین اسلام و جوانان فاصله بیندازد و ما باید هوشیار بوده و در این راه کوشا باشیم و از فرامین مقام معظم رهبری که بهترین راه درتربیت جوانان است، استفاده نماییم.

نقش دولت در حمایت از کالای ایرانی

همچنین حجت الاسلام علی علی اکبری، امام جمعه موقت سراب نیز سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی را فرصت مناسبی برای بیان مطالبات مردم و پیگیری پروژه های ضروری دانست و گفت: از مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار می رود در این سفر، با مطرح کردن مشکلات اقتصادی، پیگیری پروژه های لازم الاجرا، ضمن تحقق وعده های قبلی، راهگشای مطالبات مردم نیز باشند.

خطیب جمعه سراب با تاکید بر نقش دولت در عملی شدن حمایت از کالای ایرانی گفت: افزایش تولید و مصرف کالای داخلی، بازاریابی، مدیریت در کاهش واردات و جلوگیری از ورود اجناس قاچاق، اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

اولین سفر دولتمردان به آذربایجان شرقی

البته حجت الاسلام والمسلمین روحانی در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به این استان سفر کرده بود که نماینده پیشین ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سفر دولت تدبیر و امید به این استان را بابرکت خواند و گفت: سفر دکتر روحانی به آذربایجان شرقی، علاوه بر برکات مادی و تخصیص اعتباراتی، باعث شد مردم بدانند دولت به استان های دیگر نیز توجه دارد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری از تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه های این استان توسط دولت تقدیر کرد.

 

گزارش: بیت اله احمدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha