جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن صدرایی عارف

حوزه / صدرایی عارف گفت: ورود جدی‌تر به شبکه های اجتماعی از رویکردهای خبرگزاری حوزه در سال گذشته بود به طوری که رشد بیش از ۷ برابری در تعداد شبکه های اجتماعی را شاهد بودیم و هم اینک خبرگزاری حوزه دارای ۱۵ اکانت و صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی است که با احتساب سایت سه زبانه، دارای ۱۸ درگاه رسانه ای برای انعکاس رویدادهای حوزوی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست شورای دبیران رسانه رسمی حوزه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل و مدیرعامل خبرگزاری حوزه برگزار شد.

در این نشست مهمترین اقدامات و فعالیتهای رسانه حوزه در سال گذشته ارزیابی و مهمترین گام های این رسانه در سال جاری تبیین شد.

حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: توجه به عرصه مولتی مدیا، تنوع شکلی در محصولات رسانه ای و نیز ورود جدیتر به عرصه شبکه های اجتماعی از رویکردهای خبرگزاری حوزه در سال گذشته بود به طوری که رشد بیش از 7 برابری در تعداد شبکه های اجتماعی را شاهد بودیم و هم اینک خبرگزاری حوزه دارای 15 اکانت و صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی است که با احتساب سایت سه زبانه، دارای 18 درگاه رسانه ای برای انعکاس اخبار و رویدادهای حوزوی به مردم ایران و جهان هستیم.

وی افزود: هم اینک هیچ شبکه اجتماعی تاثیرگذار نیست که خبرگزاری حوزه در آن حضور نداشته باشد که امسال تقویت این صفحات و کانالها در دستور کار قرار گرفته است.

رویکرد تعاملی با مخاطبان

صدرایی عارف رویکرد تعاملی با مخاطبان را از برنامه های خبرگزاری حوزه در سال 96 برشمرد و ابراز داشت: معتقدیم که رسانه حوزه باید واسط میان مدیران و بدنه حوزه باشد از همین رو طرح های مختلفی همچون طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» اجرا شد که با استقبال طلاب همراه گردید و بیش از 50 هزارکلمه کامنت و دیدگاه در موضوعات مختلف آمد و همه اینها  طبقه بندی و تقدیم مدیر حوزه های علمیه شد که ایشان نیز ضمن استقبال از دیدگاه طلاب، دستور ویژه برای پیگیری و بررسی آن را به معاونتها صادر کردند.

وی افزود: راه اندازی پویشهای «من هم اربعینی ام» و «ما را نقد کنید» از دیگر اقدامات با رویکرد تعاملی بود که در خبرگزاری حوزه انجام گرفت؛ همچنین طرح های «از صفحات شما» «پیامهای شما» و «تلنگرهای حوزویان» با همین رویکرد آغاز شد که استقبال حوزویان از طیفهای مختلف را به دنبال داشت.

پرونده محوری و انتشار ویژه نامه های مکتوب و الکترونیک

سردبیر خبرگزاری حوزه «پرونده محوری» و توجه به موضوعات روز و سوژه های اصلی در جامعه روحانیت و نیز فضای فرهنگی و اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین راستا بذرهای خوبی در سال 96 کاشته شد که در سال 97 به بار خواهد نشست و ویژه نامه های الکترونیک از سوژه های مختلف در دستور کار خبرگزاری حوزه قرار گرفته است که برخی از این پرونده ها، علاوه بر انتشار در سایت و فضای مجازی خروجی مکتوب نیز خواهد داشت.

وی به تاکید آیت الله اعرافی مبنی بر تقویت دفاتر استانی خبرگزاری حوزه اشاره کرد و گفت: سال گذشته دفتر استانی خبرگزاری در استان سمنان با پیام مدیر حوزه های علمیه گشایش یافت که این حرکت در سال جاری ادامه خواهد یافت. همچنین سلسله نشستهای ارتقاء سواد رسانه ای در مدارس علمیه سراسر کشور آغاز شده است که تا کنون با استقبال خوب مراکز مدیریت در استانها، مدیران مدارس علمیه و طلاب همراه شده است.

صدرایی عارف حضور موثر خبرگزاری حوزه در همایش های بین المللی در بیروت و دمشق در سال 96 را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افزایش زبان مبدا در تولید اخبار بین الملل از 3 زبان به 5 زبان بیان داشت: با راه اندازی سایت جدید خبرگزاری حوزه، برخی زبانهای بین المللی به زبانهای خبرگزاری اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی فعالیتهای سال 96 برای نخستین بار در خبرگزاری حوزه انجام گرفت گفت: برگزاری گعده طلبگی، نقد کتاب، نشست خبری، مناظره، نشست علمی و رونمایی از کتاب از جمله اینها بود. همچنان که نشست مدیران کانال های حوزویان در شبکه های اجتماعی با حضور مدیران جدیترین کانالهای حوزوی برگزار شد.

آمادگی کامل برای شنیدن نقدها

سردبیر خبرگزاری حوزه گزارشی از مشاوره های متعدد با شخصیت های رسانه ای از طیف های مختلف فکری و حوزوی در سال 96 داد و گفت: مشاوره با افراد لزوما به معنای پذیرش تفکر یا طیف فکری ایشان نیست اما تنوع مشاوره ها و نیز آمادگی کامل برای شنیدن نقدها، نقش ویژه ای در آسیب شناسی کارها و رسیدن به طرحهای تحولی ایفا می کند.

وی با اشاره به جابجایی های مدیریتی و برخی تردیدهای اداری در سال 96 برای رسانه رسمی حوزه گفت: هم اینک تردیدها کنار رفته و با ثبات نسبی در امور، به جهش جدی در فعالیتهای سال 97 دل بسته ایم.

صدرایی عارف گفت: مهمترین محور کاری در سال 97 را «آموزش و مهارت افزایی» قرار داده ایم که این امر در سطوح مختلف شامل دبیران و خبرنگاران قم، خبرنگاران استانی و نیز خبرنگاران افتخاری دنبال خواهد شد.

در این نشست مدیران و دبیران سرویس های خبری خبرگزاری حوزه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای پیشین، چشم انداز برنامه های خود را بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha