شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله یعقوبی در دیدار پژوهشگر فرانسوی

حوزه/ "گیل کپل" مستشرق فرانسوی با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق دیدار و پیرامون چالش های بزرگی که جهان اسلام با آن رو به رو است، بحث و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر "گیل کپل" مستشرق و پژوهشگر فرانسوی در زمینه گروه های اسلامی و مبارزه با افراطی گرایی به همراه یک هیئت فرانسوی از شهر نجف اشرف بازدید کرد.

وی در این سفر ضمن تشرف به زیارت حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام)، با مراجع تقلید و علمای عراق در نجف اشرف دیدار کرد.

در همین راستا مستشرق فرانسوی با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق دیدار و پیرامون چالش های بزرگی که جهان اسلام با آن رو به رو است، بحث و گفتگو کرد.

آیت الله یعقوبی توضیحاتی در خصوص چالش های تشکیل حکومت در عراق و نقش مرجعیت دینی نجف اشرف در تحکیم همزیستی مسالمت آمیز در جامعه و برقراری آرامش و صلح میان اقشار مختلف کشور بیان کرد.

این عالم عراقی تاکید کرد: بهترین راه و روش برای نزدیکی دیدگاه ها، همان گفتگوی سازنده و حقیقی از طریق ابراز محبت و ایجاد الفت و دوستی است که اهل بیت(علیهم السلام) بر آن تاکید کرده اند.

در پایان آیت الله یعقوبی، کتابی با عنوان "راه صلح" به پژوهشگر فرانسوی تقدیم کرد و گفت: ما تنها به صلح دعوت نمی کنیم، بلکه به ما بعد صلح و آرامش که محبت و دوستی با دیگران است تاکید می کنیم.

هیئت فرانسوی از آیت الله یعقوبی تشکر کرده و از مدرسه "العلم" در نجف اشرف و نقش انسانی آن ابراز شگفتی و تعجب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha