پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران، همزمان با سراسر کشور، هفتم اردیبهشت در حوزه های امتحانی ساری و نوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان، گفت: این آزمون ساعت نه صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور، در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران روز جمعه در حسینه عاشقان ساری و مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه به همراه کارت ورود به جلسه برای داوطلبان ضروری است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی حوزه علمیه از سوم تا پنچم اردیبهشت به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که داوطلبانی که در آزمون ورودی پذیرفته شدند باید در مصاحبه، دوره های میثاق طلبگی و همچنین دوره اختبار و تثبیت شرکت کنند، تصریح کرد: بعد از این که داوطلبان در این دوره ها شرکت کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند و واجد شرایط پذیرش بودند به مدارس علمیه هدایت و برای ادامه تحصیل پذیرش می شوند.

وی، ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران در سال جدید را حدود ۳۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مدارس علمیه مازندران شرایط مناسبی از لحاظ شاخص های کمی و کیفی برای پذیرش طلاب دارا هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، تعداد طلاب در حال تحصیل مدارس علمیه استان را دو هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد طلبه در ۲۵ مدرسه علمیه از پایه اول تا دهم مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام اکبری با مثبت ارزیابی کردن شاخص های علمی مدارس علمیه مازندران، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر شاهد یک جهش مناسبی علمی در سطح مدارس علمیه استان هستیم.

وی با بیان این که با استقرار مدیریت از سال ۸۹ در مازندران شاهد تحول مناسبی در سطح مدارس علمیه بودیم، خاطرنشان کرد: در طول این سال ها علیرغم همه محدودیت هایی که وجود داشت اما با کمک های شورای مدیریت استان مدارس علمیه رونق مناسبی پیدا کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha