جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اخلاقی

حوزه/ حجت الاسلام اخلاقی در جمع شاعران المصطفی گفت: طلاب جامعه المصطفی می توانند با تمسک به شعر، پیام رسان هنرمندانه معارف دینی به ملیت های مختلف باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام اخلاقی در پیش نشست سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی که در جمع شعرای المصطفی برگزار شد، با بیان این که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کنگره ها و همایش های گوناگونی در موضوعات مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: شعر و ادب فارسی در این سالیان رشد قابل توجهی داشته، در موضوعات گوناگون همایش های متنوعی را هدف گذاری نموده است.

وی با بیان این که شعر توحیدی جزء موضوعاتی است که کمتر بدان توجه شده است، اذعان داشت: توحید همان کلمه واحدی که میان همه ادیان جریان دارد و جزء مشترک ادیانی به شمار می رود.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که در همایش های شعر، جای شعر توحیدی خالی بود، تصریح کرد: دبیرخانه کنگره بین المللی شعر توحیدی، در ابتدا این کنگره را به صورت ملی و ویژه بزرگسالان برگزار نموده، در دوره دوم نیز بخش کودکان بدان افزوده شد؛ در این دوره کنگره شعر توحیدی، رویکرد بین المللی را نیز مورد توجه قرار داده است.

دبیر سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی ضمن تأکید بر ارزشمندی حضور در جمع شاعران ملیت های مختلف، یادآور شد: جدای از مسئله کنگره بین المللی شعر توحیدی، باید این جمع را حفظ نموده، با حضور این عزیزانی که علاقه مندان و مستعدان شعر و ادب هستند، هم اندیشی های بایسته ای را برگزار نماییم.

وی با اشاره به این که طلاب بیش از دیگران مستعد شعر توحیدی و دینی هستند، اذعان داشت: طلاب جامعه المصطفی می توانند با تمسک به شعر، پیام رسان هنرمندانه معارف دینی به ملیت های مختلف باشند.

حجت الاسلام اخلاقی در پایان ضمن ابراز امیدواری بر ادامه نشست شعرای ملیت های مختلف ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با تبادل نظرها و دیدگاه ها، زمینه های رشد و تعالی شعر طلاب را ارتقاء داده، در عرصه شعر بین الملل، حضوری پررنگ داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha