جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر حزب حریت کشمیر

حوزه/ سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر در سخنان خود در سمینار بزرگداشت علامه اقبال لاهوری ضمن دعوت از مردم کشمیر به حفظ و تقویت اتحاد گفت: در کشمیر هیچ جایی برای درگیری‌های مذهبی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر در سخنان خود در سمینار بزرگداشت علامه اقبال لاهوری ضمن دعوت از مردم کشمیر به حفظ و تقویت اتحاد گفت: در کشمیر هیچ جایی برای درگیری‌های مذهبی وجود ندارد.

وی هم چنین از مردم خواست از فتنه عالم نماهایی که با بزرگنمایی اختلافات مذهبی به آتش دشمنی های فرقه ای دامن می زنند، برحذر باشند و تمام تلاش خود را برای حفظ وحدت و اتحاد به کاربرند.

وی این سخنان را در سمینار بزرگداشت اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که در شهر حیدرپوره کشمیر برگزار شد ایراد نمود و از جوانان خواست با مطالعه زندگی و آثار اقبال لاهوری درس انقلاب و رهایی از ظلم ظالمان را فرا بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مردم کشمیر که تحت فشار نیروهای امنیتی هند هستند گفت: ما طرفدار درگیری و جنگ نیستیم  چرا که جنگ در منطقه شبه قاره تبعات منفیِ بسیار وسیع تری در پی خواهد داشت اما آنچه که از ظلم در کشمیر در جریان است ناقض تمام حقوق انسانی است.

رهبر حزب حریت کشمیر بیان داشت که همواره از مذاکرات منصفانه و واقعی حمایت می کنیم و برای حل بحران آماده گفتکو هستیم اما تا کنون نزدیک به 150 مذاکره درباره بحران کشمیر برگزار شده که تنها خروجی آن عکس های خبری بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha