سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بحرین و آمریکا

حوزه/ گزارش ۴۱ صفحه ای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر وخامت وضعیت حقوق بشر در بحرین، به مذاق مسئولان بحرین خوش نیامد و وزارت خارجه بحرین به آن واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» چندروز پیش وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشری خود مربوط به سال 2017 میلادی 41 صفحه را به اوضاع نابسامان حقوق بشر در بحرین اختصاص داد و گرچه به تمام موارد نقض حقوق بشر در بحرین اشاره نکرد، اما از موارد متعددی همچون بازداشت، محاکمه و اعدام غیر قانونی شهروندان، شکنجه زندانیان، سلب تابعیت و منع آزادی بیان، سرکوب تظاهرات سخن به میان آمد که البته این گزارش به مذاق مسئولان بحرین خوش نیامد و وزارت خارجه بحرین به آن واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه بحرین در این زمینه گزارش وزارت خارجه آمریکا را غلط توصیف کرد و گفت: در این گزارش تمام اقداماتی که در راستای تقویت و حمایت از حقوق بشر در بحرین صورت گرفته نادیده انگاشته شده است و این در حالی است که در سال گذشته بحرین بر روند سرکوب و خشونت علیه انقلابیون افزود و تعداد زیادی را در خیابان ها به قتل رساند یا در زندان ها اعدام کرد و به صورت گسترده و بی سابقه به سرکوب انقلاب و روحانیون روی آورد.

اما در ادامه بیانیه اعتراضی وزارت خارجه بحرین آمده است: گزارش وزارت خارجه امریکا موجب اهانت به پاکی دستگاه قضایی بحرین و استقلال آن است و افراد محکوم در دادگاه را به عنوان فعال سیاسی و حقوق بشری معرفی کرده است.

وزارت خارجه بحرین در این بیانیه مدعی شد تمام محکومان سیاسی در دادگاه های پاک و مستقل به صورت عادلانه محاکمه شده و محکوم به مجازات مشخص شده اند و در این دادگاه ها تمام ملاک های عادلانه بین المللی رعایت شده است.

وزارت خارجه بحرین ادامه داد: گزارش وزارت خارجه آمریکا شامل ادعاهای بی اساس و بی سند است و در ادامه مدعی شد بحرین به حقوق بشر و آزادی افراد احترام می گذارد و ابزارهای مناسبی برای اجرای عدالت قضائی و رعایت عدالت در مورد زندانیان در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha