جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی

حوزه/ رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک ساختمان ساز و برج ساز چگونه می خواهد راجع به مسائل جهانی قضاوت کند، گفت: شما می خواهید درباره آینده برجام تصمیم بگیرید، اول بفرمایید نسبت به گذشته برجام چه کردید؟ شما اخلاق را نشان دادید؟ شما به عهد خود پایبند بودید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، ظهر چهارشنبه در مراسم جشن رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ ابراز داشت: همه مشکلاتی که امروز مواجه هستیم بسیاری از آن ها به خاطر دید ناصحیح و غیردقیق به جهان و انسان ها و تعبیرات و موضع گیری و سخنان ناصحیح نسبت به ملت هاست.

وی با اشاره به چشم طمع بیگانگان به طلای سیاه منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی افزود: فکر می کنند این سرزمین باید طبق اراده آن ها گردش کند و فکر می کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد و فکر می کنند یک رژِیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه مسلط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه غربی ها می گویند اگر ما نباشیم شما در عرض یک هفته نابود می شوید، خطاب به دولتمردان غرب گفت: ما حاضریم حافظ ملت عراق و عربستان باشیم و کمک کار ملت های منطقه باشیم، اتفاقا اگر شما برای همیشه تشریف تان را ببرید امنیت بر منطقه حاکم می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به دنیا نشان دادیم که ایران هراسی ها دروغ بود، تصریح کرد: پرونده سازی برای ایران دروغ و ناصحیح بود و برخلاف عدل و قانون ما را ذیل بند هفت شورای امنیت سازمان ملل بردند.

وی با اشاره به اینکه یک ساختمان ساز و برج ساز چگونه می خواهد راجع به مسائل جهانی قضاوت کند، ادامه داد: شما می خواهید درباره آینده برجام تصمیم بگیرید، اول بفرمایید نسبت به گذشته برجام چه کردید؟ شما اخلاق را نشان دادید؟ شما به عهد خود پایبند بودید؟ اینکه شما بانک های دنیا را برای کار با ایران تهدید می کنید و مانع سرمایه گذاری کارآفرینان جهان در ایران هستید و هر روز با یک کلام نادرست نسبت به رفت و آمد مردم مسلمان و از جمله ایران مانع می تراشید، همه این ها برخلاف عهدتان در برجام است.

 حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: راه حل صحیح تعامل با جهان، برد – برد است باید کاری کنیم که به نفع ما و به نفع دیگران باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه گردشگری را موجب رونق اقتصاد دانست و عنوان کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر امسال گردشگری را برگزیده اند و انسان ها در حال حرکت هستند، توریسم می توانند برای ما رونق اقتصادی ایجاد کند و روابط ما با همسایگان می تواند زندگی مردم را بهتر کند.

رئیس جمهور با تکریم از فرهنگ و زبان زیبای ترکی تصریح کرد: آذربایجان سرزمین شهریار پرور است و این سرزمین شهریارهای دیگر را به بشریت تحویل خواهد داد.

وی تبریز را پایتخت دائمی گردشگری تاریخ و مردم آن را فخر ایرانیان دانست و تصریح کرد: تبریز مرکز تجارت این منطقه و سرزمین جاذبه هاست، اگر می خواهیم تبریز به عنوان قطب گردشگری در منطقه و جهان بماند باید مراقبت کنیم، یکی از زیبایی های تبریز، تمیزی و نظافت پیاده روها و خیابان های این شهر است و مردم این شهر از چهره با نشاطی برخوردار هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha