جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عرب پور ، مسئول کارگروه پژوهش کتاب مجالس المؤمنین

حوزه/ عرب پور گفت: به اعتقاد من علامه قاضی نورالله شوشتری امروز نیز مظلوم است و استادان ما شناخت کافی از شخصیت و آثار ایشان ندارند؛ چرا که این آثار مانند گنج ارزشمندی هستند که مغفول مانده و در اثر این غفلت در فقر فرهنگی به سر می‌بریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عرب پور، مسئول کارگروه پژوهش کتاب مجالس المؤمنین، عصر امروز در ادامه همایش بین‌المللی قاضی نورالله شوشتری، اظهارداشت: کاری که در این کارگروه انجام شد نقد و تصحیح یکی از مهم‌ترین آثار علامه شوشتری به نام مجالس المؤمنین است که برای تصحیح این کتاب، ۳۰۰ اثر از آن شناسایی شد.

وی انتشار این اثر در اقصی نقاط کشور را یکی از عنایات الهی دانست و گفت: به اعتقاد من علامه قاضی نورالله شوشتری امروز نیز مظلوم است و استادان ما شناخت کافی از شخصیت و آثار ایشان ندارند؛ چراکه این آثار مانند گنج ارزشمندی هستند که مغفول مانده و در اثر این غفلت در فقر فرهنگی به سر می‌بریم.

این محقق نسخه‌شناس افزود: ۹۸ درصد شبهاتی که اهل سنت و عالم غرب و شرق علیه تشیع وارد می‌کنند توسط قاضی نورالله شوشتری در لابه‌لای شرح برخی رجال اعیان شیعه پاسخ داده شده است به طوری که در اهمیت این کتاب همین بس که افندی اصفهانی صاحب ریاض العلما می نویسد سبب تألیف ریاض العلما، کتاب مجالس المؤمنین است. همچنین سید علی خان مدنی نیز در سبب تألیف کتاب الدرجات الرفیعه نیز به کتاب مجالس المؤمنین اشاره می‌کند.

عرب پور در پایان به مقایسه بین دو کتاب ریاض العلما و مجالس المؤمنین اشاره کرد و گفت: پس از قاضی نورالله شوشتری، هر کس کتاب رجالی نگاشته است بر سر سفره با برکت شریف کتاب مجالس المؤمنین نشسته است؛ به همین دلیل لازم است این کتاب بیش از گذشته در حوزه‌های علمیه جای باز کند.

 

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha