پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 448422
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
اثر جدید موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ کتاب «واژه های شفابخش؛ نیروی دعا و حرفه پزشکی» اثر دکتر لری دوسی با نقد حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدناصر سقای بی ریا توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این اثر برجسته، برخلاف ساختار دین‌گریز غرب، ‌دکتر لری دوسی، آخرین و جدیدترین شواهد را در ارتباط بین دعا، سلامت و دانش پزشکی در اختیار خواننده قرار می دهد.

بررسی دعا در محیط آزمایشگاه،‌ محدوده قدرت ذهن؛ فراهم کردن مقدمات دعا، وقایع فرامکانی پزشکی، دعا و ضمير ناخودآگاه، تأثير ضمير ناخودآگاه بر ديگران، از گونه‌هاي شخصيتي به گونه‌هاي معنوي، راهکارهاي جهاني دعا و تصويرپردازي، عشق و شفابخشي، بخش هایی از این کتاب است.

این کتاب با مقدمه‌ و مفهومی از دعا آغاز می‌شود بخش نخست کتاب شناخت دعا و درمان نام دارد که به گناهکاران، سلامت و بیماری می‌پردازد.

تداوم دعا و اهل نیایش بودن و بهبود خود به خودی سرطان مسائل مهمی است که در این فصل به آن اشاره شده است.

این گزارش با بیان اینکه فصل دوم محدوده قدرت ذهن و فراهم کردن مقدمات دعا نام دارد گفت: مفاهیم دانش پزشکی از سال‌های گذشته تا کنون بررسی می‌شود و تشخیص و احساس از راه دور از موارد مهم این فصل است.

عوامل مؤثر در اثربخشی دعا، دعا و ضمیر ناخودآگاه، چگونه و برای چه چیزی دعا کنیم، عشق و شفابخشی، دعاهای جا به جا شده در زمان، وقتی دعا پیش از بیان مستجاب می‌شود، عقاید پزشکی و علت و اهمیت آنها از دیگر عناوین فصول این کتاب است و در انتها پیوست‌هایی درباره بهبودی خود به خود مطرح می‌شود.

این کتاب پژوهشی در زمینه دانش پزشکی و ارتباط آن با معنویت است که به قلم مترجم نصیبه رمضانی به فارسی برگردانده شده و از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدناصر سقای بی‌ریا نقدهایی به آن افزوده شده است.

بر این اساس هدف اصلی نویسنده ارائه آثار تجربه شده دعا در درمان بیماری‌ها است. اگر بخواهیم به اصل این کتاب اشاره شود در واقع این کتاب با چنین سبکی به مباحث معنوی در زمینه پزشکی اشاره می‌کند و اینکه دعا چه نقشی در شفابخشی دارد و چه میزان این اعتقاد در تمام جهان جاری است.

این اثر با بیان اینکه در این اثر بر خلاف ساختار دین‌گریز غرب آخرین و جدیدترین شواهد در زمینه دعا، سلامت و دانش پزشکی در اختیار خواننده قرار می‌گیرد گفت: در این اثر با استفاده از مثال‌های واقعی از زندگی شخصی افراد ثابت می‌‌شود که چگونه دعا به اندازه داروها و عمل جراحی می‌تواند کارساز باشد.

نویسنده در این اثر کشف می‌کند کدام یک از روش‌های دعا بیشترین اثر را در روند درمان دارد و شواهد قانع‌کننده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد به طوری که میزان عقاید پزشک و بیمار در اثربخشی بازشناسی می‌شود.

کتاب واژه‌های شفابخش با زیر عنوان نیروی دعا و حرفه پزشکی با قیمت 31 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر ‌شد.

کتاب «واژه های شفابخش؛ نیروی دعا و حرفه پزشکی» اثر دکتر لری دوسی با ترجمه نسیبه رمضانی و نقد حجت الاسلام والمسلمین دکتر سقای بی ریا در قطع وزیری با 442 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha