سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره سواد رسانه اي؛مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري تنكابن

حوزه/ نشست پژوهشی سواد رسانه ای در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، خانم ترخان کارشناس فضای مجازی با بیان این که بحث مهارت آموزی سواد رسانه ای دهه های قبل در غرب شروع و چند سالی است که به ایران آمده تصریح کرد: لازم است همه برای زندگی اجتماعی، انتخابات، بخصوص طلاب  برای تبلیغ وغیره به مهارت های سواد رسانه ای مجهز باشند تا مانع از تحقق اهداف دشمنان شده و در رویاروی با رسانه های مختلف بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند.
وی افزود: سواد رسانه اي اصرار دارد كه مخاطبان منفعل را فعال و هوشمند، و از حالت مصرف كننده، به توليد كننده خلاق تبدیل کند.
کارشناس فضای مجازی درادامه با اشاره به مهارت های سواد رسانه ای اعلام کرد: با پاسخ به سوالات مربوط به هر پیام رسانه ای می توان به اهداف تولید کننده آن پی برد.
گفتنی است: در این نشست روش های اقنای اندیشه مثل بزرگ نمایی، مقایسه وغیره و تکنیک ساخت پیام و اهداف پنهان شده در پیام تشریح و درپایان با نمایش چندین فیلم تبلیغاتی از رسانه های غربی به صورت کارگاهی نحوه برخورد با این گونه پیام ها ( پیامک، عکس، فیلم و . . . ) آموزش داده شد و طلاب با راهکارهای علمی تبدیل تهدید به فرصت در فضای مجازی  آشنا شدند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha