جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز باید از همه ظرفیت ها برای پاسداشت و همچنین گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی بهره گیریم، گفت: این فرهنگ متعالی بهترین ظرفیت های برای تعالی و رستگاری جامعه دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز کارگاه آموزشی که با موضوع انتظار و مهدویت با حضور جمعی از مبلغان دینی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه در پیش بودن نیمه شعبان، فلسفه رشد ارزش هاي انساني و فضيلت هاي ديني در جامعه را انتظار دانست و گفت: انتظار همان چيزي است که براي ديروز و امروز و فرداي ما همچنان کار ساز، عمل آفرين و اميد بخش خواهد بود.

وی با بيان اينکه حقيقت انتظار مهدي(عج) حرکت و نشاط است، افزود: کسي که در انتظار مهمان عزيزي است، سر از پا نمي شناسد و در تلاش است تا خود و محيط اطرافش را براي آمدن مهمان اماده و موانع حضور او را بر طرف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در روايات از حکومت جهاني مهدي(عج) به انتظار فرج ياد شده و آن را بهترين اعمال و عبادات، بلکه پشتوانه قبولي همه اعمال بيان کرده است، گفت: انتظار فرج، انتظاري است که ويژگي هاي خاص و منحصر به فرد دارد و لازم است به خوبي دانسته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: انتظار مهدي(عج) در منتظرانش شوق ياري و همراهي او را ايجاد مي کند و به انسان هويت و حيات مي بخشد و او را از پوچي و بي هدفي نجات مي دهد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اعتقاد به ‌وجود منجي ريشه در فطرت آدمي دارد و در همه اديان الهي و غير‌الهي به‌نوعي مطرح شده است، تصریح کرد: گستره اعتقاد به منجي موعود در دين اسلام و به‌خصوص در مكتب تشيع يكي از مسائل حياتي و بنيادي است.

وی با بیان این که انتظار زيباترين و كامل‌ترين جلوه بندگي خداوند متعال است، تصریح کرد: سعادت و تعالی انسان در طول دوران زندگی مرهون نعمت انتظار بوده و اگر از این حالت خارج شود، زندگی برای انسان معنی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز جامعه نسبت به نگاه سطحی به مسأله ظهور و انتظار تأکید کرد و افزود: نگاه جامعه اسلامی به ویژه شیعیان به مسأله مهمی همچون ظهور باید کاملاً عمیق و از روی شناخت دقیق باشد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین در جامعه نقش بسیار مهمی در تقویت شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت بر عهده دارند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود نسبت به تقویت شناخت و آگاهی مردم با اندیشه های مهدوی تلاش کنند.

وی با تأکید بر این که امروز باید از همه ظرفیت ها برای پاسداشت و همچنین گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی بهره گیریم، تصریح کرد: این فرهنگ متعالی بهترین ظرفیت های برای تعالی و رستگاری جامعه دینی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انسان منتظر باید همه رفتار، کردار و اعمال خود را همگام با مبانی دینی و ارزشی رشد دهد، خاطرنشان کرد: روحانیت باید این اصول مهم دینی را بیشتر در جامعه ترویج کند تا شاهد یک جامعه منتظر واقعی باشیم.

وي شناخت امام را از مهمترين وظايف منتظران عنوان کرد و گفت: امام باقر فرموده اند «کسي که بميرد در حالي که امام خود را شناخته باشد، جلو افتادن يا تاخير امر ظهور به او زيان نمي رساند و کسي که بميرد و حال آنکه امام خود را شناخته است مانند کسي است که در خيمه امام و همراه او بوده است».

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha