پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علميه حضرت نرجس؛ فضاي مجازي

حوزه/ نقش آفرينی طلاب در جريان سازي و توليد پيام در فضاي مجازي براي تاثير در افكار عمومي جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، آقای افضلی کارشناس فرهنگی در نشستی با طلاب مدرسه علمیه خواهرن حضرت نرجس(س) ساری، با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به اهمیت فضای مجازی و شبکه¬های اجتماعی گفت: حضور پررنگ و نقش آفرين طلاب، جريان سازي و توليد پيام توسط این قشر در فضاي مجازي براي تاثير در افكار عمومي، دانشگاه ها و جامعه الزامی بوده و شما موظفید فرهنگ و ارزشهاي انقلاب اسلامي، را در فضاي مجازی نشردهید.
وی با اشاره به اهداف آموزش فضای مجازی توییتر بیان کرد: توییتر یکی از مهمترین منابع اصلی تولید محتوا در ایران است؛ لذا طلاب باید با این شبکه اجتماعی کاملا آشنا بوده و از آن بهترین استفاده را بنمایند.
وی مدیریت در شبکه‌های مجازی را مدیریتی با ویژگی‌های خاص برشمرد و افزود: رهبری در این فضا، تنها به راه انداختن سریع‌تر شبکه، میزان پست‌های به اشتراکت گذاشته و ... نیست؛ بلکه رهبر واقعی، کسی است که در این فضا تولید و حضور موثر دارد.
افضلی تصریح کرد: یکی از مشکلات و علل اصلی نرسیدن صدای مردم، نبود آشنائی با رسانه ها است؛ چراکه افراد، مرتبط با این فضاها نیستند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه با آمدن یک پیام‌رسان، معمولا دیگری به حاشیه رانده می‌شود یا به گونه‌ای شاهد مهاجرت کاربران آن به شبکه اجتماعی جدیدتر با امکاناتی بیشتر هستیم، با این حال هستند شبکه‌های اجتماعی که به این وضعیت دچار نشدند و همچنان می‌توانند در موضوعات داخلی و خارجی جریان‌ساز شوند که توییتر از جمله آنهاست که اگرچه دسترسی آسانی ندارد، اما آن قدر بین گروه‌های مختلف رواج پیدا کرده است که در رسانه‌های هر دو جناح سیاسی به همراه هشتگ به تیتر یک بیاید.
وی افزود: حضور سیاست‌مداران و خبرنگاران رسانه‌ها در توییتر و توییت کردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در این شبکه حتی از رسانه‌های رسمی پیشی بگیرد و کاربران توییتر از جمله مسئولان بدون واسطه با مردم صحبت کنند و همان زمان بازخورد بگیرند.
آقای افضلی در پایان گفت: توییتر ابزاری کمپین‌ساز است و به مردم کمک می کند تا بیشتر صدایشان انعکاس پیدا کند، هیچ ابزار دیگری مانند توییتر این قابلیت را ندارد تا سبب شود صدا، همبستگی اجتماعی و وحدت مردم در تمام دنیا انعکاس پیدا کند. شما می‌دانید وقتی مبحثی در توییتر ترند (Trend) می‌شود، تمام رسانه‌های رسمی، آنلاین، آفلاین و… به بررسی این نکته می‌پردازند که چرا این مسئله در دنیا ترند شده است. رسانه‌های دیگر سوار این موج، که توییتر راه می اندازد، شده و از آن استفاده کرده و صدای مردم در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی شنیده می‌شود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha