پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام تقی خانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنای تولید محصول در داخل است به صورتی که بتوانیم به بیرون هم صادر کنیم و لازمه آن بالا بردن کیفیت است که باعث جذب مشتری می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام شعبان تقی خانی صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: بالا بردن کیفیت و بدنبال نیاز مردم بودن، باعث جذب مشتری می شود البته باید توجه داشت که نباید وقتی کالایی مشتری پیدا کرد، کیفیت کالا کاهش یابد و به دنبال سود بیشتر رفت؛ این مساله حتی در دین ما نیز نهی شده است و پیامبر(ص) تاکید دارند که مسلمان باید کار را محکم انجام دهد.

وی افزود: یکی از نقاط قوت و ظرفیت خوب کشورمان، همسایگی با 15کشور است و بدون ترانزیت می توان کالا صادر کرد، و باید برای این مساله مهم برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام تقی خانی بیان داشت:  باید بر واردات نظارت شود، جنسی که مشابه داخلی دارد، به هیچ وجه وارد نشود، چرا که این منجر به تعطیلی کارخانه و کارگاه خودمان می شود؛ دولت باید بر بخش خصوصی هم نظارت کند ومبارزه جدی با قاچاق کالا باید در صدر برنامه های اقتصادی دولت قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت:  حمایت از کالای ایرانی به معنای تولید محصول در داخل است به صورتی که بتوانیم به بیرون هم صادر کنیم و لازمه آن بالا بردن کیفیت است که باعث جذب مشتری می شود.

وی با انتقاد از زندگی اشرافی برخی مسئولین در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه یکی از آفت های بزرگ جامعه ما اشرافی گری مسئولین است که به جای تبیین مواضع رهبری در جامعه به جای ولایت مداری ،ولایت شعاری داشته که طلاب وروحانیون رسالت انقلابی خود را در این موارد بیان نمایند.

 وی با بیان اینکه  شهدا  وابستگی و حب به دنیا نداشتند بیان داشت: شهدا مجاهدان فی سبیل الله بودند و خودشان را فدای دین کردند، ولی دین را فدای دین نکردند.

  استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه برخی ها حاضر هستند برای رسیدن  به عرصه قدرت همه چیز را زیرپا بگذارند، اظهار کرد: شهدا خود را فدای دین و عزت ملت کردند، دین و ملت را فدای خود نکردند؛ لذا تک تک مسئولین ما باید در روند کارهای خود از این بزرگواران درس بگیرند و خادم ملت باشند.

وی ادامه داد:امروز باید مدیران و مسؤولان نظام با پیروی از منویات مقام معظم رهبری جلوی خوش‌گذرانی برخی از سودجویان نظام وافراد دریافت کننده حقوق های نجومی را بگیرند، تا عدالت در جامعه حاکم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha