جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تقی قرائتی

حوزه/ مدیر موسسه مسجد تصریح کرد: مهدویت منهای مسجد باعث شکل گیری و تقویت مدعیان دروغین مهدویت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ایام نیمه شعبان اظهار داشت: بحث مسجد و انتظار از آن دسته مسایلی است که در ترویج آموزه های مهدویت می بایست حتما به آن ها توجه داشت به خصوص با عنایت به این که پادگان ولی عصر (عج) در هر شهر و دیاری، مسجد است

وی افزود: مهدویت و انتظار منهای مسجد ، باعث شکل گیری و تقویت مدعیان دروغین می شود که متاسفانه روز به روز این وضعیت در حال بیشتر شدن است و لذا ما باید به مسجد به عنوان مهم ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی بازگردیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان(ره) انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور عنوان می دانست و بر این مساله تاکید داشت که باید انقلاب را با مسجد و به کمک آن به پیش برد و اساساً ما از همین مساجد به انقلاب رسیده و انشاالله با این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهیم شد.

وی با اشاره به این که انبیا و اولیا معمولاً پیام نهضتشان از طریق مساجد و عبادتگاه های خدای متعال بوده است، گفت: نبی مکرم اسلام کار خود را از مسجد آغاز کرد و در نهایت به مسجد نیز ختم شد ، کما این که امیرالمومنین (ع) نیز در مسجد به دنیا آمد و در مسجد به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی همچنین با بیان این که نقش مسجد در ترویج آموزه های مهدویت یک نقش منحصر به فرد و ویژه است، تصریح کرد: منتظران امام زمان (عج) غیر از مسجد هر جای دیگری که جمع شوند ، نتیجه لازم را نمی گیرند چرا که پادگان امام عصر(عج) مسجد است و حضرت از کنار مسجدالحرام قیام کرده و در مسجد کوفه حکومت می کنند و نه در کاخ ریاست جهوری و ساختمان های دیگر.

وی گفت: آن چه مهم است این که ما باید به مسجد بازگردیم و جایگاه و اهمیت آن را در جامعه احیا کنیم و این را هم بدانیم که اختلاف بین مسلمین وقتی ایجاد می شود که اهل مسجد و رجوع به آن نباشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha