پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هاشم الحیدری

حوزه/ رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق با تأکید بر اینکه یاران امام زمان(عج) در جهت تشکیل جبهه مقاومت تلاش می‌کنند، گفت: جبهه امام مهدی(ع) همان جبهه پیامبران و امام حسین(ع) است و زمان ظهور تجلی خواست همه پیامبران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم الحیدری در سخنرانی که به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران  برگزار شد، با تبریک فرارسیدن این عید بزرگ اظهار داشت: یکی از شعارهای مهم حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور «یالثارات حسین» است، این واژه به معنای پیام حضرت مهدی(ع) برای انتقام خون امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه حرکت امام مهدی(ع) در ادامه حرکت همه پیامبران و معصومان است، افزود: قبل از ظهور امام عصر(عج) زمین پر از ظلم و بیداد بوده و بعد از آمدن آن حضرت نه‌فقط ایران و نه‌فقط عرب، بلکه تمام زمین پر از عدل و داد می‌شود.

رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق با تأکید بر اینکه یاران امام زمان(عج) در جهت تشکیل جبهه مقاومت تلاش می‌کنند، تصریح کرد: جبهه امام مهدی(ع) همان جبهه پیامبران و امام حسین(علیه السلام ) است و زمان ظهور تجلی خواست همه پیامبران است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری با اشاره به اینکه در هر زمانی یک جبهه حق وجود دارد، اظهار داشت: این جبهه حق چه در زمان ظهور و چه در عصر غیبت با جبهه باطل مقابله می‌کند، بنابراین هر کس می‌خواهد منتظر امام زمان(عج) باشد باید خود را واقعاً آماده کند.

وی بهتری عمل در عصر غیبت را بنا بر روایات انتظار فرج دانست و گفت: انتظار فقط عاطفه و شور و زیارت مسجد جمکران نبوده و انتظار فقط خواندن دعا نیست، بلکه انتظار به معنای حرکت، کار و تلاش و ایستادگی در برابر ظالمان است.

رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق معنای انتظار را اطاعت از نایب امام زمان(عج) بیان و خاطرنشان کرد: انتظار به معنای تمرین و امتحان قبل از ظهور امام زمان (عج) است که باید در آن قبول شد تا به مرحله یاران در زمان ظهور رسید.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری جنگ حق با باطل در عصر کنونی را مقدمه‌ای برای یاری‌رساندن به امام زمان (عج) دانست و گفت: یاران جبهه حق در زمان ما منتظران واقعی امام زمان(عج) هستند، هر کس در این زمان با جنگ و با ظالمان کاری نداشته باشد جزو منتظران حقیقی نیست.

رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق با تأکید بر اینکه منتظر حقیقی باید اهل کار و تلاش باشد، ادامه داد: آن‌کسی که از دشمن می‌ترسد در زمان ظهور هم می‌گوید به من چه، درحالی‌که انسان باید مسئولیت‌پذیر باشد.

حجت الاسلام هاشم الحیدری ابراز کرد: آن‌کسی که در امتحان سخت زمان غیبت موفق شود حتماً ازجمله یاران امام(علیهم السلام) در زمان ظهور است هرچند در آن زمان در دنیا نباشد.

وی با بیان اینکه جبهه باطل در زمان ما همان آمریکا، اسرائیل، داعش، آل سعود و نظام‌های مرتجع منطقه هستند، گفت: اگر کسی امروز دشمن را نشناسد در زمان ظهور هم دشمن را نخواهد شناخت، در حالی‌که یکی از ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج) شجاعت، بصیرت، مسئولیت‌پذیری، شناخت دشمن و عشق به شهادت است.

رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق با تأکید بر اینکه جبهه باطل امروز در عراق و سوریه حضور دارند، افزود: زمانی که داعش وارد عراق و سوریه شد از مردم منطقه ترسیدند، بعد از ورود داعشی ها و تکفیری‌ها از ۸۲ کشور جهان به سوریه و نزدیکی حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) آمدند، نظام سوریه نزدیک سقوط بود و فقط یک نفر در این میان گفت اجازه نمی‌دهیم و آن امام خامنه‌ای بودند و سوریه ساقط نشد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری ادامه داد: این کشور به مرحله استقلال و آزادی رسیده است، وقتی داعش وارد عراق شده و موصل ساقط شد فتوای مرجعیت نجف آیت‌الله سیستانی صادر و مردان ایران آمدند و عراق و سوریه را آزاد کردند و حشد الشعبی و مثلث مقدس سه‌ضلعی تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه جبهه سوریه جبهه مقابله با ظالمان جهان است، خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه انقلابی و ولایی موجب نجات سوریه شد، ما در جبهه حق هستیم که مرکز آن ولایت‌فقیه بوده و در حال حاضر به رهبری ولی امر مسلمین جبهه قوی تشکیل‌شده است.

رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق ابراز کرد: یک روز مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما اجازه نمی‌دهیم آمریکا وارد ایران شود و دیروز در سخنرانی فرمودند آمریکا باید از منطقه خارج شود، این جبهه همان جبهه انتظار امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری خاطرنشان کرد: انسان معتقد باید به این جبهه ملحق شده و با آن آشنا باشد و این همان امتحان زمان غیبت برای ملحق شدن به ظهور امام زمان (عج) است.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha