جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش بین المللی «بحران روهینگیا و راه حل ها» در کلن برگزار شد

حوزه/ در همایش بین المللی «بحریان روهینگیا و راه حل ها» که در شهر کلن در آلمان برگزار شد، سیاستمداران و فعالان بین المللی خواستار ایجاد تحریم های نظامی علیه مقامات ارتش میانمار برای پایان دادن به ظلم و تجاوز علیه مسلمانان روهینگیا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، در همایش بین المللی «بحران روهینگیا و راه حل ها» که روز گذشته در شهر کلن آلمان برگزار شد، کارشناسان و فعالان بین المللی خواستار فشار بیشتر بر مقامات میانمار برای پایان دادن به ظلم و تجاوز علیه مسلمانان روهینگیا شدند.

فیلیپ رادوک سیاستمدار استرالیایی در این همایش خواستار اجرای تحریمات بین المللی بر مقامات ارتش میانمار به سبب سرکوب بی رحمانه مسلمانان روهینگیا شد.

رادوک در این باره گفت: من فکر می کنم که باید برای پایان دادن به این وضعیت قاطعانه عمل کرد و به نظر من تنها سازمانی که می تواند در این باره موفق امر کند شورای امنیت سازمان ملل است.

پروفسور عبید بهار از کالج دانسون کالج در کانادا ارتش میانمار را به دلیل سیاست های وحشیانه علیه مسلمانان روهینگا متهم کرد و کشتار و تجاوز به مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم را محکوم کرد.

بهار در این باره گفت: ارتش کشور میانمار را کنترل کرده و سعی دارند روهینگیا را مقصر بی ثباتی در این سرزمین جلوه دهند.

وی از طرح تحریم های بین المللی علیه رژیم استبدادگر برای پایان دادن به سیاست های سرکوبگرانه و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا حمایت کرده و گفت: اگر ما نتوانیم فشار جمعی وارد سازیم به نظرم کشورها به صورت جداگانه می توانند علیه رژیم برمه وارد عمل شوند.

سیدحمید البار، وزیر خارجه سابق مالزی نیز خواستار تحریم نظامی علیه ارتش میانمار برای فشار به این رژیم شده و گفت: ما خواستار یک میانمار صلح آمیز و باثبات هستیم. ما نمی خواهیم  این کشور به انزوا کشیده شود ولی باید با قوانین بین المللی پیش برود.

لازم به ذکر است از آگوست سال گذشته میلادی، 750 هزار مسلمان روهینگیا در پی سرکوب و تجاوز بی رحمانه مقامات امنیتی و گروه های بودایان افراط  گرا از این کشور به بنگلادش گریختند. به گفته جامعه پزشکان بدون مرز، حداقل 9 هزار تن از مسلمانان روهینگیا در فاصله زمانی 25 آگوست تا 24 سپتامبر در ایالت راخین در میانمار به قتل رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha