جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه غرب با اسلام گوشه‌نشین و ضعیف کاری ندارد، گفت: امام راحل (ره) فرمودند: «اگر یک روز مدیران ایران از پیگیری و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) غافل شوند منحرف شده‌اند».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران اسفراین به مناسبت جشن ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: مسئله مهدویت جزء نقاط مشترک شیعه و اهل سنت است.

وی با بیان اینکه 6 هزار روایت در مورد حضرت مهدی (عج) وجود دارد، افزود: اهل سنت اعتقاد دارند که حضرت مهدی (عج) وجود دارد .

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی ادامه داد: شیعه معتقد است عالم بدون وجود امام زمان (عج) امکان ندارد سپری کند (لولا الحجه لساخط الارض با هلها) و اعتقاد اهل سنت نیز این است که (حضرت مهدی(عج)40سال قبل از ظهورش به دنیا آمده و در 40 سالگی ظهور می‌کند).

وی با بیان اینکه مهدی (عج) فرزندی از نسل علی (ع) و فاطمه (س) است که نام پدرش حسن است، گفت: عصر غیبت امام زمان (عج) به سه دوره تقسیم شده است، نخست غیبت صغری، دوم، غیبت کبری و سوم عصر ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به اینکه در غیبت کبری دورانی بنام دوران رجعت است که تا سال 1357 ادامه داشت از آن به بعد دوران ولایت‌فقیه آغاز شد، اظهار داشت: امروز به برکت ولایت فقیه در کشورهای مختلف امام جماعت و امام‌جمعه وجود دارد و اسلام حاکمیت داشته و مدیریت کشور را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه غرب با اسلام گوشه‌نشین و ضعیف کاری ندارد، افزود: امام راحل (ره) فرمودند: «اگر یک روز مدیران ایران از پیگیری و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) غافل شوند منحرف شده‌اند».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha