جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سجاد کریمان مجد منتقد حوزوی

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون بر لزوم حمایت جدی از کالای ایرانی به عنوان یک اولویت در سینما و تلویزیون تاکید کرد.

حجت الاسلام سجاد کریمان مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به هر حال هم سینما و هم تلویزیون دارای مخاطبان انبوهی هستند و توجه به مساله تولید ملی و حمایت از کالای ساخت داخل باید در این دو رسانه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این که قبل از هر چیز این باور می بایست در بین مردم ، مسئولان ، هنرمندان و نخبگان جامعه ما ایجاد و تقویت شود که خرید و مصرف کالای ایرانی به شکوفایی اقتصاد ملی کمک می کند.

وی افزود: چه در سینما و چه در تلویزیون ، فیلم ها و سریال ها باید به دنبال باورپذیرکردن این موضوع باشد که حمایت از کالای ایرانی چه برکات اقتصادی برای جامعه و خود مردم به همراه دارد و تا این باور شکل نگرفته و تعمیق پیدا نکند، نمی توان چشم انتظار معجزه خاصی بود.

این نویسنده و محقق حوزوی خاطرنشان کرد: اساساً رسالت و وظیفه سینما باورپذیر کردن اتفاقات حتی نامعمول است چه برسد به این که در زمینه تولید ملی و حمایت از کالای وطنی ، ضرورت های بسیاری احساس می شود که کم کاری در این خصوص را غیرقابل توجیه می سازد.

وی بیان داشت: این مساله به خصوص در مقوله اصلاح سبک زندگی  اهمیت فوق العاده ای دارد چرا که یکی از رسالت های مهم رسانه و هنر این است که سبک زندگی افراد جامعه را به سمت مورد نظر هدایت و جهت دهی کند که این کار با ساخت و نمایش آثار سینمایی و تلویزیون جذاب و پرمحتوا امکانپذیر است.

وی گفت: البته لازمه اش این است که در اندیشه و تفکر فیلمسازان این باور را شکل دهیم و گرنه به صرف شعار و کارهای ظاهری، نتیجه مورد نظر به دست نمی آید.

حجت الاسلام کریمان مجد افزود: از سویی به هر حال باید توجه داشت که اهالی سینما جزو اقشار متوسط رو به بالای جامعه هستند که حتی برخی از آن ها جزو قشر مرفه به شمار می روند و لذا وقتی در فرآیند زندگی شان با توجه به جایگاه و مدلی که دارند ، چندان این مساله مطرح نیست که کالای ایرانی را مورد استفاده قرار داده و ضرورت آن را به شخصه باور و درک کنند.

وی در خاتمه ابراز داشت: از این رو بنده معتقدم که چندان نباید از برخی بزرگان سینما در زمینه حمایت از کالای ایرانی ، انتظار خاصی داشت چرا که سبک زندگی آنها طوری است که این مسایل برایشان در اولویت قرار ندارد اما به نسل جوان انقلابی و هنرمند و متعهد که خودش دغدغه معاش دارد، این امید می رود که در این مقولات اثرگذاری لازم را با تولیدات خوب خود داشته باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha