چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبک زندگی امام سجاد

حوزه/دبیر علمی نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع) گفت: کارگاه نقد و بررسی مقالات ارائه شده به همايش ملی «سبک زندگی امام سجاد (ع)» در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کارگاه نقد و بررسی مقالات ارائه شده به همايش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه‌السلام» ساعت 9 صبح امروز در محل سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی از حضور امیر اکبری، امید سپهری و سیدعباس وزیری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی به عنوان اساتید کارگاه خبر داد و افزود: 6 مقاله منتخب در این کارگاه ارائه و پس از نقد و بررسی، رتبه منتخبان مشخص می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که 257 اثر علمی و هنری در دو بخش مقالات و اینفوگرافی از 24 استان به دبیرخانه همایش رسیده، گفت: از این تعداد 197 اثر مربوط به مقالات بود که پس از دو مرحله داوری 113 اثر به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت 6 مقاله منتخب شد.

وی با بیان اینکه 7 تن از اساتید حوزه علمیه خراسان، داوری 197 اثر بخش مقالات را بر عهده داشتند، حجج‌الاسلام احمدرضا قوامی دربندی، محسن برزگر گنجی، رضا وطن‌دوست آبجهان، حسین کندری، محمد اسفندیاری، مهدی کرامتی و جواد معین را داوران بخش مقالات این همایش معرفی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی، از امام سجاد (ع)  به عنوان موفق‌ترین  شخصیت نام برد و گفت: بهترین  سبکی که می‌توان به جنگ نرم پاسخ داد، سبک زندگی امام سجاد (ع) است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برگزاری این همایش می‌تواند آغازی باشد برای پرداختن اصولی و کاربردی به مباحث سبک زندگی و ورود به سبک زندگی دیگر ائمه اطهار (ع)، اظهار داشت: ائمه اطهار الگوهای موفق بندگی و انسان‌های کمال یافته هستند.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب آشنایی با سبک زندگی امام سجاد(ع) در شهرستان‌ها به عنوان اقدامی نو برای تبیین این مقوله که به شکل ویژه به زوایای سبک و سیره زندگی امام سجاد (ع) پرداخته شد، اشاره کرد و افزود: این اقدام موجب توسعه و ترویج سبک زندگی امام سجاد(ع) در میان عموم جامعه شده که نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) به محور قرار دادن سبک زندگی امام سجاد(ع) در دروس اخلاق حوزه علمیه در قالب سلسله جلسات مسیر سعادت اشاره  کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه‌ای نیز در این راستا منتشر کنیم.

گفتنی است، آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)، ساعت ۱۷ امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ‌ماه در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا ص IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 0
    با سلام و احترام آیا سایت ویژه ای برای انتشار مقالات وجود دارد؟ اگر خبرگزاری حوزه مقالات رو منتشر کند خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. چون واقعا سبک زندگی امام سجاد(ع) مورد غفلت واقع شده است و اگر تنها رساله امام سجاد را مطالعه کنیم در می یابیم که یک آیین نامه به تمام معنا اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، حقوقی و...برای متولیان این امور است.