جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دیوارهای اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در استان کردستان کوتاه است و در این مدت مشکل یا مسئله ای در باب مسئله وحدت نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز در جمع خبرنگاران به کارهای صورت گرفته توسط حوزه علمیه استان کردستان در سال گذشته و برنامه های سال جاری اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این نشست، اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت با همراهی همکاران فعالیتهای بسیاری برای تقویت حوزه علمیه استان کردستان صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در مدت حضور بنده به عنوان مدیر حوزه علمیه کردستان، کمبودهایی که در سطح برخی از مدارس علمیه در این استان دیده می شد، رفع شده و هم اکنون نیز به دنبال توسعه کمّی و کیفی این مراکز هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: یکی از دغدغه های ما تامین منابع پایدار برای اداره و تامین مخارج حوزه و مدارس علمیه سطح استان کردستان بوده که در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده ایم ولیکن بازهم جای کار هست.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در استان مطلوب است، ادامه داد: خوشبختانه دیوارهای اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشییع در این استان کوتاه است و در این مدت مشکل یا مسئله ای در باب مسئله وحدت نداشته ایم.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه مسئولان حوزوی در قم توجه بیشتری به حوزه علمیه استان کردستان داشته باشند، گفت: در حال حاضر در استان کردستان شاهد حضور فرقه های مختلف بسیاری هستیم، لذا برای روشنگری و بیان و معرفی هدف اصلی این فرق و عرفان های نوظهور نیازمند همراهی مرکز هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: ذکر کارهای انجام گرفته شده در این استان در این جلسه امکان پذیر نیست، ولی بنده و سایر همکاران همچنان به دنبال پیگیری برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت هستیم.

 مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر 5 مدرسه علمیه بلندمدت و کوتاه مدت در استان کردستان فعال است و در سال گذشته موفق شدیم بخش هایی برای این مدارس همانند کتابخانه، زمین ورزش، استادسرا و... تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 500 طلبه در مدارس علمیه استان کردستان در حال درس خواندن هستند، گفت: در حاضر حاضر نزدیک به 30 استاد در مدارس علمیه استان کردستان مشغول تدریس هستند که این تعداد در سال آینده به 33 استاد خواهد رسید.

                        

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha