چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نقد علی

حجت الاسلام نقد علی گفت: بالغ بر ۱۲۰۰نفر از طلاب حوزه اصفهان با مدرسه تخصصی قرآنی شهید طباطبایی نژاد ارتباط دارند و ۶۰۰نفر در دوره های آموزشی شرکت کرده و بالغ بر ۳۷۰نفر از آنها به امر حفظ از ۵جزء تا حفظ کل مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  محمد تقی نقدعلی، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از حفاظ قرآن کریم مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد اصفهان، اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) نقل شده در روز قیامت نخستین کسی که محضر خداوند می رسد من هستم، بعد از آن قرآن کریم و سوم اهل بیت من هستند.

وی با بیان اینکه پس از اهل بیت(ع)، مردم یکایک در محضر این سه گروه حاضر شده و از آنها در این رابطه سوال می شود، گفت: حداقل پاسخ مردم به سوال ارتباطشان با قرآن در دنیا چگونه بوده است باید این باشد  که من صحیح آن را می خواندم.

 مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآنی شهید طباطبایی نژاد عنوان کرد: نخستین وظیفه والدین بعد از نامیدن اسم نیکو، آموختن قرائت صحیح قرآن به فرزندان است، پس از یاد گیری قرائت صحیح بر مسلمین فرض است که به امر فراگرفتن معانی الفاظ قران اهتمام ورزند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت طلاب و روحانیت در این عرصه سنگین تر از دیگر اقشار جامعه است، تصریح کرد: طلاب باید علاوه بر تسلط بر امر قرائت صحیح و فهم معانی الفاظ قرآن، پاسخ دهند در راستای ترویج عملی قرآن، تبلیغ و تفهیم قران در جامعه چه کرده اند.

حجت الاسلام نقد علی ابراز کرد: در روایت آمده است  که یک سوم از قرآن به سنت ها و قواعد عالم هستی اختصاص یافته، بنابراین تمام علوم خاصه علوم انسانی به اکمل وجه در قرآن کریم است یا به تعبیر امام صادق(ع) تمام اخبار گذشته و آینده و اخبار خود شما در قرآن کریم آورده شده است.

وی افزود: بالغ بر 1200نفر از طلاب حوزه اصفهان با مدرسه تخصصی قرآنی شهید طباطبایی نزاد ارتباط دارند و 600نفر در دورهای آموزشی شرکت کرده و بالغ بر 370نفر از آنها به امر حفظ از 5جزء تا حفظ کل مشغول هستند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید طباطبایی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر 70 نفر از طلاب این مدرسه حافظ کل قرآن کریم هستندکه البته شایسته است با تشویق و حمایت بیشتر مسئولین حوزه علمیه اصفهان این رقم بیش از گذشته شود.

وی اذعان کرد: به جرائت می توان اعلام کرد مدرسه تخصصی قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد که با حمایت مستقیم آیت الله طباطبایی نژاد تاسیس شد، تنها مدرسه ای است که به صورت 24 ساعته فعال است، ما اعتقاد داریم که طلبه حوزه باید توانایی ترجمه یک صفحه از قرآن طرح تلاوت نور بعد از هر نماز جماعت را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha