سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خروج از برجام

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: آمریکا بدون هیچ دلیل و تنها با تحریک برخی از کشورها مانند رژیم اسرائیل از برجام خارج شد که این حرکت ناشیانه، دیپلماسی این کشور را در عرصه جهانی زیر سئوال برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، با اشاره به پیمان شکنی آمریکا در قضیه برجام، اظهار داشت: همه انتظار این عهدشکنی از سوی غربی ها به ویژه ها آمریکا را داشتیم و مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات برجام نیز بر این امر اشاره کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: عهدشکنی های دولت آمریکا در معاهده ها و توافق نامه های بین المللی امری تازه و جدید نیست، بارها در تاریخ این عهدشکنی ها از سوی سران و روسای جمهوری دولت مستکبر آمریکا دیده شده است.

این استاد حوزوی با اشاره به این که خروج یک جانبه آمریکا از برجام با هدف افزایش فشارهای اقتصادی، نظامی و... بر ملت و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته، افزود: شکست برنامه های آمریکا در خاورمیانه، حمایت از رژیم غاصب اسرائیل و ده ها دلیل دیگر، از عواملی بودند که ترامپ سراسیمه از برجام خارج شد و سیاست و دیپلماسی این کشور را به سخره گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: به نظر موافقان خروج آمریکا از برجام، فشارهای اقتصادی، نظامی و... عرصه را بر ملت ایران تنگ تر خواهد کرد، ولی بالعکس این عملکرد بچگانه از سوی سیاستمداران آمریکا باعث انسجام بیشتر ملت ایران در مقابل کشورهای استکباری می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تا زمانی که اتحاد و وحدت در این کشور بین اقوام و مذاهب این چنین محکم و برادرانه است، بی شک هر نقشه ای همانند خروج آمریکا و وضع تحریم های جدید بی اثر خواهد بود.

وی  با تاکید بر این که بی شک بازنده اصلی این بازی خود کشور آمریکا و شخص ترامپ خواهد بود، گفت: ایران پس از اجرای برجام به تمامی توافقات خود به صورت کامل عمل کرد، ولی در مقابل آمریکا بدون هیچ دلیل و تنها با تحریک برخی از کشورهای جهان همانند رژیم اسرائیل و.. از برجام خارج شد که این حرکت ناشیانه آمریکا، دیپلماسی این کشور را در عرصه جهانی زیر سئوال برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha