جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلا گرجیان

حوزه/ مدیر کمسیون اخلاق، تربیت و عرفان کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی علم عرفان را برگرفته از معارف ائمه اطهار(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان عصر امروز در کمیسیون اخلاق، ‌تربیت و عرفان همایش بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: بنده در این همایش با مقاله نقش اهل بیت(ع) در پیدایش و گسترش عرفان اسلامی با تأکید بر أموزه‌های عرفانی امیرالمومنین(ع) در منابع شیعه مباحثی را در این عرصه تبیین کرده ایم.

وی افزود: یکی از مدعیات ما در این مقاله آن است که عنوان می کنیم و بر این اصل نیز اصرار داریم که علم عرفان برگرفته از معارف اهل بیت(ع) است و در این مقله این مطلب را به ثبوت رسانده ایم.

مدیر کمسیون اخلاق ،تربیت و عرفان این همایش تصریح کرد: یکی از معتقدات اصلی در اسلام آن است که عنوان می کنیم پیامبر(ص) عقل اول هستند و معنی و مفهوم عقل اول بودن به این معنی است که ایشان دارای عقل نوری و عقل قدسی هستند.

استاد حوزه ودانشگاه با ذکر این مطللب که یکی از وجودات نوری معصومین این بود که به معرفت قلبی اهمیت می‌دادند تصریح کرد: قرآن کریم نیز بر معرفت قلبی تاکید دارد و این معرفت قلبی در معارف اهل بیت جایگاه ویژه ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجیان تصریح کرد: شهود ملکوت جز با چشم ملوکت ممکن نیست؛ نظام هستی شناسی بر پایه نظام اسما و صفات است که این علم به اهل بیت(ع) داده شده است؛ این مباحث همگی بیانگر اهمیت و جایگاه اهل بیت(ع) هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha