جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الویری

حوزه/ عضو شورای علمی کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تصریح کرد: گفتمان سازی علمی در حوزه و دانشگاه، یکی از الزامات مهم برای تبیین خدمات شیعه در سطح جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین  محسن الویری در حاشیه برگزاری این کنگره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: بی شک برگزاری این کنگره در معرفی و تبیین خدمات شیعه در گسترش علوم اسلامی و به ویژه آثار برجسته علما و بزرگان شیعی در طول تاریخ اسلام بسیار موثر است.

وی افزود: با توجه به بُعد بین المللی کنگره، تلاش بسیاری بر گفتمان سازی در حوزه ها و دانشگاه ها و مجلات اعم از داخل و خارج به منظور تبیین اهداف مهم کنگره صورت گرفته و قطعاً در آینده شاهد آثار و برکات بیشتر این کنگره خواهیم بود.

مسئول کمیته تاریخ ، تمدن و جغرافیا این کنگره همچنین بیان داشت: مجموعه مقالاتی که در این کمیته دریافت شد ، حدود 200 مقاله بوده که از این تعداد 22 مقاله سفارشی بوده که این ها به اساتید حوزه و دانشگاه سراسر کشور سفارش داده شده است.

وی گفت: در مجموع 35 مقاله از سوی کمیته تاریخ، تمدن و جغرافیا انتخاب شد اما در نهایت از سوی مسئولان عالی کنگره، 28 مقاله در قالب دو مجلد به چاپ رسید و در مراسم افتتاحیه رونمایی شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha