جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حمید جزایری

حوزه/ مدیر کمیته علوم انسانی کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی، وجود نگاه علمی و رویکرد موثر بین المللی را از شاخصه های ممتاز این کنگره برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمید جزایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که بیش از 300 مقاله به کمیته علوم انسانی ارسال شد ، ابراز داشت: از این تعداد مقاله اعم از سفارشی و فراخوان شده ، 30 مقاله به تایید نهایی رسید که در دو جلد منتشر شد و در مراسم افتتاحیه از آن ها رونمایی به عمل آمد.

وی با اشاره به عظمت کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی و اشراف عالی مرجعیت نسبت به آن گفت: یکی از نقاط قوت کنگره این بود که واجد شاخصه های مهم بین المللی و رویکرد علمی بود به طوری که حقیقتاً دوری از تعصب بی منطق و نیز پرهیز از افراط و تفریط و اهانت به دیگران یکی از اصول حاکم بر این کنگره بوده است.

رئیس دفتر تدوین متون آموزشی حوزه های علمیه همچنین خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های تخصصی و بهره بردن از اساتید صاحب نام در هر گرایش و نیز ایجاد فضا برای استفاده از مقالات و مطالب افراد علاقه مند به مباحث از دیگر ویژگی های این کنگره است که به لطف الهی ثمرات آن را در آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha