سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمود طیب حسینی - حوزه و دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بدون هیچ گونه اغراقی، نقش ایرانیان شیعه در پیدایش و توسعه علوم اسلامی ، یک نقش بسیار مهم و ممتاز بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود طیب حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشراف عالی نسبت به کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به خوبی راه را برای تلاش های علمی بیشتر در این خصوص همواره کرده اند، اظهار داشت:از حیث علمی، تبلیغی و بین المللی ، برگزاری این کنگره ، اقدام بسیار مهم و ارزشمندی است که باید در آینده با قوت هر چه بیشتر این گونه فعالیت ها تداوم یابد.

وی با اشاره به این که گسترش تشیع در طول تاریخ از طریق روابط بین الملل بوده است، گفت: در مقاطعی ، ایرانیان علاقه مند به اهل بیت(ع) با سفرهایی به نقاط دور و نزدیک، زمینه آشنایی مردم آن مناطق با تشیع و گرایش به آن را فراهم می کردند، ضمن آن که از سویی از طریق جذب انسان های تشنه حقیقت در کشورهای اسلامی نیز مکتب اهل بیت(ع) و اسلام را به خوبی معرفی می کردند.

این قرآن پژوه حوزوی با بیان این که علوم اسلامی عمدتاً از سوی ایرانیان پایه گذاری شده و به شکوفایی رسیده است، خاطرنشان کرد: هجرت دانشمندان شیعه به خصوص ایرانیان عالم و فرزانه به مناطق مختلف جهان باعث توسعه و گسترش علوم اسلامی شده و این حقیقت باید از طریق چنین کنگره هایی به خوبی بیان شود.

وی افزود: ما امروز باید با توسعه و تعمیق روابط بین الملل و دعوت از مهمانان خارجی به چنین کنگره هایی و نیز توسعه تبلیغ بین الملل معارف شیعه را به دنیا بشناسانیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha