جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین علوی مهر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ، تقویت ارتباطات بین المللی حوزه را لازمه تبیین نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی و انسانی برشمرد.

حجت الاسلام حسین علوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اظهار داشت: بی شک نقش حوزه در تحقق هدف مهم این کنگره بسیار کلیدی و شاخص است به خصوص این که توسعه روابط بین الملل حوزه می تواند به این مساله بسیار کمک کند.

وی افزود: حوزه برای بیان معارف اسلامی و تبیین آموزه های اهل بیت(ع) می بایست بیش از پیش بر اهمیت روابط بین الملل تاکید کرده و به خصوص با مراکز علمی مهم جهان همچنین مراکز بزرگ علمی اهل سنت مثل الازهر مصر، دانشگاه زیتون تونس، دانشگاه الجزایر تعامل گرفته و ارتباط برقرار کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه بسیاری از این مراکز حتی در جهان اسلام چندان از فعالیت های علمی حوزه اطلاع ندارند و این نشان می دهد که ما در عرصه بین الملل ضعف های جدی داریم که باید آن را رفع کنیم.

وی همچنین با بیان این که اهمیت مساله زبان آموزی در حوزه های علمیه از ضروریات است، خاطرنشان کرد: ما نسبت به ارتباط با دنیا هنوز در ابتدای راه هستیم و در این گونه مسایل باید خود را هر چه بیشتر و بهتر تقویت کنیم به خصوص این که طلاب و فضلای حوزه باید به زبان و گفتمان روز دنیا مجهز شوند تا این معارف و آموزه ها را منتقل کنند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha