جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ عالم سنگالی بیان کرد: مردم سنگال شجاعت رهبر انقلاب اسلامی ایران را شبیه ترین فرد به امام حسین(ع) جد بزرگوارشان می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر احمد خلیفه سنگال امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در قم برگزار شد، گفت: آیت الله العظمی خامنه ای در کشور ما به این معروف هستند که شباهت خاصی به امام حسین(ع) دارند و کارهای ارزشمندی انجام می دهند.

وی افزود: امروز چیزهایی دررسانه های مختلف می شنویم و گویا یک مساله جدیدی در حال شکل گیری است؛ برادران شیعه قرآن را تاویل می کنند ولی در کنار آنها افرادی هستند که در قرآن تدبر می کنند؛ بیت مامور از آن کسانی است که بیت عتیق را دارا هستند؛ پس این رسالت، یک رسالت ابدی بر دوش ما است که از بعثت پیامبر (ص)آغاز شده است.

احمد خلیفه گفت: فاطمیون بر پیامبر اکرم(ص) صلوات می فرستند و این هم عقیده ما است؛ پس چرا ما را از شیعه بودن جدا می کنید؛ در سرزمین ما فاطمی ها و اعتقادات فاطمی ها زاده شدند و پا به عرصه وجود گذاشتند؛ یک نفر هم در کشور ما با نام یزید و مروان وجود ندارد؛ در شب عاشورا در کشور ما مردان، لباس های خود را در می آوردند و در اختیار زنان قرار می دهند و می گویند کسی که بخاطر حسین جانش را نثار نکند؛ مرد نیست.

وی اظهارکرد: سرزمین ما سرزمین غروب آفتابی است که در آن زمان حضرت مهدی(عج) ظهور می کند؛ می خواهم به شما بگویم که رابطه شما با آفریقا رابطه کهنی است؛ این رابطه از زمانی شروع شده است که تنها سه پادشاه داشتیم؛ سپس انقلاب سیاه پوستان در این کشور ایجاد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha