جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه پیروزی مقاومت در انتخابات را تبریک گفته و اشاره کردند: مقاومت در انتخابات پارلمان و در جنگ سیاسی، یک پیروزی بزرگی به دست آورد و تمامی توطئه های داخلی و خارجی را با شکست مواجه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه پیروزی مقاومت در انتخابات را تبریک گفته و اشاره کردند: مقاومت در انتخابات پارلمان و در جنگ سیاسی، یک پیروزی بزرگی به دست آورد و تمامی توطئه های داخلی و خارجی را با شکست مواجه کرد.

آیت الله قبلان: تجاوز به سوریه برای بالا بردن روحیه گروهک های تروریستی بود

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تجاوز اسرائیل به سوریه، زیر پاگذاشتن آشکار قوانین و پیمان نامه های بین المللی است و با هدف بالا بردن روحیه گروهک های تروریستی و واکنش به دستاورد های ارتش سوریه در نابودی تروریسم است.

وی افزود: این تجاوز بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل منبع شر و تجاوز در منطقه است و مردم سوریه باید در کنار ارتش این کشور باستند و از آن حمایت کنند.

آیت الله قبلان از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی خواست در قبال تجاوز اسرائیل موضع قاطعانه بگیرند و به محکوم کردن اکتفا نکنند.

سید فضل الله: آمریکا به فکر منافع خود و رژیم اسرائیل است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در خصوص عقب نشینی آمریکا از توافق هسته ای با ایران گفت: آمریکا به منافع خود و رژیم صهیونیستی فکر می کند و در بیشتر مواقع منافع اسرائیل را بر خود مقدم می دارد.

وی افزود: این سیاست آمریکا و دیگر سیاست های آن، استقرار امنیتی، سیاسی، اقتصادی و سلامت روابط بین المللی را بر هم می زند، لذا کشور های جهان باید برای حفظ استقرار و ثبات جهان، با سیاست های آمریکا مقابله کرده و در برابر آن باستند؛ چرا که آنچه امروز برای ایران اتفاق افتاد، فردا برای دیگران اتفاق خواهد افتاد.

سید فضل الله اشاره کرد: ما از کشور های اروپایی می خواهیم که به این توافق پایبند باشند و تسلیم فشاری های آمریکا نشوند و به کشور های عربی که این اقدام را تشویق کردند، می گوییم که این اقدام به نفع آنان نخواهد بود و رئیس جمهور آمریکا منافع آنان را به بازی خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر خطبه به تجاوز اسرائیل به سوریه و پاسخ سوریه به آن اشاره کرد و گفت: کشور های عربی اسلامی باید از سوریه برای مبارزه با دشمن صهیونیستی حمایت کنند؛ چرا که اگر اسرائیل به سوریه حمله کند، بعد از آن به کشور های دیگر عربی حمله خواهد کرد.

شیخ خطیب: عقب نشینی آمریکا از توافق هسته ای دلیلی است بر دروغ بودن ادعاهایش

شیخ علی خطیب نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه نزدیک شدن حلول ماه مبارک رمضان را به امت اسلامی تبریک گفت و خواستار بهره گیری از ماه رمضان و خیر و برکت آن شد.

شیخ خطیب پیروزی در انتخابات را به مقاومت و ملت آن تبریک گفت و استقرار و نفع لبنان را در معادله سه گانه ملت، ارتش و مقاومت دانست.

وی از واکنش و پاسخ ارتش سوریه به تجاوز اسرائیل قدردانی کرد و گفت: این تجاوز برای تحقق اهدافی بود که مزدوران تکفیری از انجام آن ناتوان ماندند و سوریه با ارتش و هم پیمانان خود ثابت کرد که توانایی مقابله و پاسخ به متجاوزان را دارد.

شیخ خطیب عقب نشینی آمریکا از توافق هسته ای ایران را محکوم کرد و آن را نشان دروغ بودن ادعاهای آمریکا در التزام به توافق ها و قوانین بین المللی دانست.

شیخ دعموش: مقاومت در انتخابات پارلمان به پیروزی سیاسی رسید

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: علی رغم هجمه های رسانه ای و سیاسی که علیه مقاومت راه اندازی شد، ملت ما در روز انتخابات حضور گسترده داشته و به لیست های "امید و وفا" رأی دادند و موجب پیروزی مقاومت شدند.

وی افزود: مقاومت در انتخابات پارلمان و در جنگ سیاسی، یک پیروزی بزرگی به دست آورد و تمامی توطئه های داخلی و خارجی را با شکست مواجه کرد.

شیخ دعموش تصریح کرد: ملت ما بار دیگر ثابت کرد که از آگاهی و بصیرت برخوردار است و تسلیم گمراهی، تشویش و تحریک نمی‌شود و به خون شهدا و دستاورد های مقاومت وفادار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha