جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید هاشم بطحایی گلپایگانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه های علمیه و مراجع تقلید ما حقیقتاً همواره منادی وحدت و انسجام بخشی در جهان اسلام بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم بطحایی در حاشیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: برگزاری این کنگره و نیز همایش ها و کنگره هایی از این قبیل در طول سال های اخیر به همت و اشرافیت بزرگانی چون آیت الله العظمی مکارم نشان دهنده آن است که علما و مراجع تقلید ما همواره دغدغه انسجام در میان امت اسلامی و توسعه و تقویت فعالیت های علمی در عرصه بین الملل را داشته اند.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: یکی از برکات این کنگره آن است که تا حدودی تلاش دشمنان در زمینه تفرقه میان امت اسلامی و شیعه هراسی را خنثی می کند و البته باید این گونه فعالیت ها تداوم پیدا کند تا به یاری خدا در آینده منشا آثار و برکات بیشتری باشد.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: شیعه از صدر اسلام تاکنون منشا خدمات فراوان علمی و فرهنگی و اجتماعی بوده و حال آن که دشمنان شیعه در طول تاریخ کوشیده اند این مباحث را به طور کلی انکار کرده و یا آن را تحقیر و تضعیف کنند؛ لذا این کنگره در معرفی و تبیین نقش شیعه به خصوص در مباحث علمی بسیار مفید و موثر است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha