پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمایی قطب یک ستاد همکاریها

حوزه/ حجت الاسلام حسین درودی گفت: بر اساس اصول تأکید شده در سند تحول بنیادین در راستای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ۲۰ هزار روحانی به صورت رسمی و غیر رسمی در جهت ارتقای باورها و معارف مذهبی در مدارس به فعالیت می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گیلان،‌ نشست قطب یک کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان های مازندران، قزوین، شهر تهران، البرز، قم، مرکزی و گیلان در مجتمع فرهنگی و رفاهی دهکده ساحلی بندر انزلی آغاز شد.

*فعالیت 4 هزار روحانی رسمی در آموزش و پرورش کشور

معاون امور استان ها ستاد همکاری های آموزش و پرورش حوزه های علمیه در این نشست، گفت: 4 هزار روحانی به طور رسمی و 16 هزار نفر به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

حجت الاسلام حسین درودی، گفت: بر اساس اصول تأکید شده در سند تحول بنیادین، در راستای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش 20 هزار روحانی به صورت رسمی و غیر رسمی در جهت ارتقای باورها و معارف مذهبی در مدارس به فعالیت می پردازند.

 وی با اشاره به برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اعزام مبلّغ به تعداد 20 هزار نفر روز در مدارس کشور، آشنایی دانش آموزان با نظام آموزشی مدارس علمیه و توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش از اهم برنامه های این ستاد در تعمیق همکاری ها در سال 97 است.

 معاون امور استان های ستاد  همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت توسعه مدارس دینی، گفت: در راستای تأمین این هدف، تاکنون در سطح کشور 2 هزار و 600 مدرسه امین و 70 مدرسه در رشته علوم معارف اسلامی تأسیس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست یک روزه گفت: نشست قطب یک کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با دو موضوع جذب سرباز طلبه و برنامه عملیاتی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده برگزار شده است.

جابر اخلاقی افزود: بر اساس ضوابط آموزش و پرورش، طلبه های وظیفه، به منظور ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان و کمک به رفع کمبود نیروی انسانی با طیّ مراحل مقرر، جذب مدارس و حوزه های ستادی می شوند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha