چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ آیت الله طبرسی با اشاره به این که علما و روحانیت برای حفظ و بقای دین تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند، گفت: روحانیت برای گسترش دین در جامعه مشکلات بسیاری متحمل شده و حتی در این مسیر شکنجه شده و خون های بسیاری نیز تقدیم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان در ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای ترویج مبانی دینی و فرهنگی است.

وی، ظرفیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان را یک فرصت مهم و ایده آل برای مبلغان دینی در جهت ترویج مناسب اندیشه های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی این ماه در جهت ترویج و تبیین مناسب اسلام ناب در جامعه امروز بهره گیریم.

آیت الله طبرسی با بیان این که مبلغان دینی باید جایگاه ماه مبارک رمضان و اثرات معنوی آن را به خوبی برای مردم تبیین کنند، گفت: ظرفیت های نهفته در ماه ضیافت الهی زمینه ای برای تهذیب واقعی نفس است.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان زمینه برای تقویت بنیه های اعقتادی، معرفتی و ارزشی جامعه فراهم است، تصریح کرد: مبلغان دینی نباید این فرصت طلایی را به سادگی از دست بدهند.

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت تبلیغی ماه مبارک رمضان برای تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد و گفت: روحانیت باید با تبلیغ چهره به چهره در ماه مبارک رمضان با نسل جوان انس بیشتری بگیرد.

امام جمعه ساری، روحانیت را پرچم داران عرصه تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز روحانیت نقش مهمی در آگاهی دادن به نسل جوان بر عهده دارد.

وی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه دچار بی هویتی شده است، افزود: متأسفانه فضای مجازی امروز به معضلی مهم برای نسل جوان تبدیل شده است که باید در جهت آگاهی دادن به جامعه تلاش شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت همواره مدافع حقیقی دین بوده است، گفت: اگر روحانیت نبود امروز مسجد، حسینه و ارزش های الهی در جامعه وجود نداشت.

وی با اشاره این که علما و روحانیت برای حفظ و بقای دین تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند، افزود: روحانیت برای گسترش دین در جامعه مشکلات بسیاری متحمل شده و حتی در این مسیر شکنجه شده و خون های بسیاری نیز تقدیم شده است.

امام جمعه ساری همچنین به نقش مساجد در جذب و هدایت جوانان اشاره کرد و از مبلغان دینی خواست تا در طول ماه مبارک رمضان با برنامه های مختلف خود نسبت به جذب بیشتر آنها و ارائه آموزش های لازم فرهنگی، مذهبی و سیاسی اقدام کنند.

وی همچنین بر تقویت ارتباط میان مبلغان دینی با نسل جوان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در ماه مبارک رمضان مساجد را به کانون همدلی و زمینه ساز تعالی مذهبی و فرهنگی نسل جوان تبدیل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha