جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در جمع اساتید حوزه گیلان گفت: تا دو ماه آینده اولین برنامه ۵ساله حوزه اجرایی می گردد تا معلوم شود در افق ۱۴۱۴ کجا قرار داریم و تا چه حد به انتظارات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه استان گیلان که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد به تشریح برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در دوره جدید مدیریت حوزه پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش مهم و اساسی استاد در تربیت علمی و معنوی طلاب، گفت: اساتید رکن اساسی و قوام نظام آموزشی حوزه هستند و تربیت و رشد علمی و معنوی طلاب به دست این قشر مهم می باشد.

وی با بیان اینکه امروز همه نهادها نیازمند اسناد کلان و بالا دستی هستند، تاکید کرد: حوزه نیاز به اسناد کلان و بالادستی و راهنمای عمل دارد که این موضوع مهم و اساسی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز بود. خوشبختانه با فعالیت های جهادی در ستاد قم یک سند چشم سند چشانداز و منشور نهایی تدوین شد که به زودی به صورت یک مجموعه در اختیار مسئولین استانی حوزه قرار می گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده اولین برنامه 5ساله حوزه اجرایی می گردد تا معلوم شود در افق 1414 در کجا قرار داریم و تا چه حد به انتظارات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده ایم.

آیت الله اعرافی با اشاره به دستاوردهای عظیم حوزه در عرصه های گوناگون، گفت: علی رغم اینکه امروزه حوزه های علمیه دستاوردهای عظیمی داشته و منشا برکات زیادی بوده، اما در مقابل، خطرات و تنگناهای زیادی نیز در پیش رو دارد که باید از پس این چالش ها و مخاطرات با کارعظیم فکری و فرهنگی برآید و به انتظارات پاسخ مناسب دهد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: امروزه بیش از 90هزار دانشجو در دانشگاه ها در 45 رشته حوزوی و علوم اسلامی تربیت می شوند که این خود هم یک فرصت است و هم یک تهدید و لازم است حوزه ها بیش از پیش به این مباحث توجه جدی داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: سیاست حوزه بر تقویت و توانمندسازی حوزه های شهرستان ها می باشد و در راه تحقق این هدف مصوبات و تصمیمات خوبی در نظر گرفته شده است.

برپایه گزارش، در ابتدای این نشست، تنی چند از اساتید مدارس علمیه استان گیلان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در موضوعات گوناگون حوزه پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha