جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در سطح ۴۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی با محوریت ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا طرح ضیافت الهی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و تبدیل این اماکن به قطب‌های فرهنگی طی ماه مبارک رمضان در 46  بقعه متبرکه خراسان شمالی اجرا میشود.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه استان خراسان شمالی، گفت: نماز جماعت در سطح 22 بقعه متبرکه استان اقامه که در برخی از این بقاع متبرکه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب و در 6 بقعه متبرکه نیز نماز صبح به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

اعزام 40 مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی در ماه رمضان

وی همچنین از اعزام 40 مبلغ به مناطق مختلف استان در ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد مبلغ و روحانی برای امر تبلیغ به مناطق مختلف استان اعزام که از این تعداد 15 مبلغ اعزامی از استان قم و 26 مبلغ نیز بومی استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: سه مبلغ نیز در بقاع شاخص استان مثل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد و امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان مستقر خواهند شد.

وی افزود:  اجرای برنامه‌های سخنرانی و بیان احکام شرعی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه این استان است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن، احکام، قرائت دعای افتتاح و مناجات و دعای ابوحمزه، سفره‌های افطاری ساده با استفاده از ظرفیت خیران و واقفان از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.
وی برپایی مراسم‌های شب قدر، جشن میلاد امام حسن‌ مجتبی(ع)، برپایی محفل انس با قرآن ‌کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی و برنامه‌های مختلف فرهنگی را از دیگر برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان خراسان شمالی اعلام کرد.

اجرای طرح افطاری ساده در 31 بقعه متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح افطاری ساده در 31 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: بر اساس سفارشات و منویات رهبری در راستای اجرای طرح افطاری ساده، این برنامه در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی همچنین از اقامه نماز عید فطر در 37 بقعه متبرکه خراسان شمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ضیافت الهی هم‌زمان با عید سعید فطر در استان به کار خود پایان می‌دهد و اقامه نماز عید سعید فطر آخرین برنامه طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha