شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ «ویژه ماه مبارک رمضان» در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش طلایه‌داران تبلیغ «ویژه ماه مبارک رمضان» سه شنبه همین هفته در بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این همایش هم‌اندیشی روحانیون مبلغ و هیئت‌های مذهبی برای برگزار کردن مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش نیز تبیین برنامه‌های ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی برای اعزام مبلغان به مساجد، حسینیه‌ها و مراکز بخش‌ها و روستا‌ها است.

وی اظهار داشت: این همایش با حضور مبلغین و مبلغات و با بررسی موضوعات و مسائل روزه، ماه مبارک رمضان، سبک زندگی اسلامی و مسائل فرهنگی و دینی برگزار می‌شود.

اعزام 1400 روحانی به مساجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین از اعزام یک هزار و400 نفر روحانی مبلغ به مساجد استان خبر داد و گفت: روحانیان مبلغ و مبلغه بومی و اعزامی از حوزه علمیه مشهد و قم به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 500 نفر افزایش یافته است، افزود: این تعداد مبلغ اعزامی در ماه رمضان بر اساس نیاز استان در نظر گرفته‌شده است.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مساجد به دلیل تبلیغ معارف دین در اولویت اعزام مبلغ قرار دارند، اظهار داشت: ماه رمضان ماه بندگی پروردگار متعال و ماه ضیافت الهی است، ماهی است که همه ما به لسان پیامبر اسلام (ص) به ضیافت خداوند متعال دعوت شده‌ایم.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای استغفار بندگان خدا دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم فضای معنوی ایام ماه رمضان توسط روحانیون، مسئولان هیئت‌امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان به‌ویژه در ایام شب‌های قدر پربارتر شود و از این ظرفیت مهم در بخش‌های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha