جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی

حوزه/ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: خروج از برجام، پایان تلخ اعتماد به آمریکاست و خروج از برجام نشان داد که دولت استکباری آمریکا تابع هیچ تعهد و نظمی نیست.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به پیمان‌شکنی‌های پیاپی آمریکا و خروج از توافق برجام، با بیان اینکه خروج از برجام، پایان تلخ اعتماد به آمریکاست، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام ثابت کرد ملت بزرگ ایران در 40 سال گذشته مسیر درستی را در مقابل آمریکا طی کرده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم ترامپ پایان تجربه تلخ اعتماد به آمریکاست، تصریح کرد: در منظر و نگاه همه جهانیان، ترامپ تعهد و پیمانی را که با حضور چندین کشور و با تائید شورای امنیت منعقدشده بود بی‌هیچ دلیلی نقض کرد و عهدشکنی دولت آمریکا را برای همه جهان نشان داد.

وی با بیان اینکه دولتی که حتی تعهدِ دولتمردان کشورش را پاس ندارد و به‌راحتی آن را نقض کند به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد در مسائل جهانی نیست، افزود: چنین دولت عهدشکن چگونه داعیه‌دار نظم جهانی شده است؟

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان اینکه خروج از برجام نشان داد که دولت استکباری آمریکا تابع هیچ تعهد و نظمی نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا حتی به هم‌پیمانان اروپایی خود هم اعتنا نمی‌کند و تنها خوی استکباری و سلطه گری او منشأ تصمیم‌گیری‌هایش است.

وی با بیان اینکه اکنون به‌جز رژیم صهیونیستی و چند دولت مرتجعِ وابسته، هیچ کشوری حرکت آمریکا را تائید نکرده، گفت: جهانیان به صداقت و پایبندی به تعهدات و ثابت‌قدمی ملت ایران اذعان و اعتراف می‌کنند و این ثبات قدم در مقابله با استکبار جهانی همچنان ادامه خواهد یافت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر شهید دکتر بهشتی که فرمودند «آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»، افزود: ایستادگی در پای آرمان‌ها و راست‌قامتی و عزتمندی خصلت و ویژگی ملت شریف ایران است و ثمرات شیرین آن همواره بر امت سرافراز و پیرو رهبر شجاع و حکیم ارزانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha